قم؛

تدوین دانشنامه تاریخ قم

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: تدوین دانشنامه تاریخ قم از ضرورت‌هاست،حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی در تدوین آن اهتمام داشته باشند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله عرافی،مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور در دیدار اعضای کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان ،ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه(س) اظهار داشت: اهمیت میراث فرهنگی روشن است و مقوله راهبردی این میراث به‌تدریج، مقداری جای افتاده اما هنوز به سطح مطلوب نرسیده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: تدوین دانشنامه تاریخ قم از ضرورت‌هاست که حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی نیز می‌توانند در تدوین آن سهیم بوده و تعامل و همکاری داشته باشند.
 
امام‌جمعه قم افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تصمیماتی در مورد معماری و شهرسازی اسلامی گرفته‌شده که در حال سندنویسی است.
 
آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه شهرسازی روح داری در کشور نداشته و باید به این مقوله توجه بیشتری شود.
 
وی تصریح کرد: بخشی از این کارها به حوزه‌های علمیه برگشته و باید در این موضوع واردشده تا بتوانیم طراحی‌های نوین و اسلامی به جامعه مخاطب عرضه کنیم.
 
مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: پیشنهاد ما این است که دبیرخانه کنگره دائمی شده و استمرار پیدا کند و قم به‌عنوان محور مطرح و فعالیت‌ها را ادامه دهد.
 
امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی صیانت از میراث فرهنگی، امر مهمی است که از ضروریات بوده و می‌توان با ارائه فکر منسجم و منظم پیام‌ساز صیانت از میراث فرهنگی شد.
 
وی تصریح کرد: تعریف دوره‌های کوتاه‌مدت برای توریست‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان در این زمینه داشت و مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت جامعه المصطفی نیز می‌تواند در این زمینه همکاری و تعامل داشته باشد.

 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار