کرمان؛

تدوین دانشنامه بزرگ کرمان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی استان کرمان گفت: تمدن و فرهنگ این استان مثال زدنی و کم نظیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سیدرضا صالحی امیری امروز در جلسه رونمایی ازفراخوان همایش بزرگداشت خواجوی کرمانی و اولین جلسه شورای سیاستگذاری همایش باحضور استاندارکرمان، ریاست دانشگاه آزاد کشور وجمعی از اساتید ومسئولین درسازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تهران گفت: استان کرمان به لحاظ اهمیت به مسائل فرهنگی به نسبت سایر استان ها پیشتاز بوده است

وی با اشاره به تدوین دانشنامه بزرگ کرمان ، افزود: این دانشنامه در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی به بهره برداری خواهد رسید که کار بسیار ارزشمندی می باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت فرهنگی و تمدنی استان کرمان را کم از فارس و اصفهان ندانست و تصریح کرد:اگر کرمان در سطح ملی، منطقه ای و جهانی باز شناخته شود، از مقاصد مهم توریسم داخلی و خارجی خواهد شد.
وی جیرفت را یکی از ده نقطه تمدنی ایران دانست و گفت: با هماهنگی استاندار کرمان و میراث فرهنگی احیای این تمدن کهن شتاب بیشتری خواهد گرفت.
صالحی امیری همچنین جیرفت را یکی از اصلی ترین تمدن های شناخته شده دانست و بیان داشت: اگر این نظریه ثابت شود جیرفت به عنوان نقطه شروع زندگی بشر معرفی خواهد شد.
وی افزود: در کرمان شخصیت های بزرگی که منشاتحولات عظیم ملی در همه ابعاد و زمینه ها بوده اند، وجود دارد که نمونه آن خواجوی کرمانی است که در ردیف حافظ و سعدی و ... می باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شخصیت خواجوی کرمانی، گفت: از نظر اصحاب شعر و ادب حتی شخصیت حافظ نیز تحت تاثیر عرفان و اخلاقیات و سلوک وی می باشد.
وی تصریح کرد: بررسی این ظرفیت و شخصیت ادبی نصیب دانشگاه آزاد اسلامی شده و ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن مفاخر ایران برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن این کنگره تلاش خواهیم نمود.
استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به اقدامات توسعه ای دانشگاه آزاد اسلامی ، گفت: دانشگاه آزاد نه تنها در توسعه فرهنگی که در اقتصاد مقاومتی هم پیشگام بوده و مدیریت توسعه شهر کوهبنان را برعهده دارد.
وی همچنین از مسئولان استانی که برای اولین بار در بیست سال قبل کنگره خواجوی کرمانی را بر گزار کرده بودند تشکر کرد و افزود: در ایام برگزاری این کنگره آثار فرهنگی و تاریخی که در حال بازسازی اند مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و نام خواجوی کرمانی بر آثار کرمان خواهد درخشید.
رزم حسینی از آمادگی کامل استان کرمان برای برگزاری این کنگره خبر داد و تصریح کرد: همواره سعی کرده ایم سهمی در شناساندن مفاخر کرمانی در سطح ملی و بین المللی داشته باشیم.
این کنگره در هفدهم دی ماه سال آینده همزمان با روز ملی خواجوی کرمانی در استان کرمان بر گزار خواهد شد.

برچسب ها: تدوین ، دانشنامه ، بزرگ ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.