قم؛

همایش منابع طبیعی در آموزه های دینی

همایش منابع طبیعی در آموزه های دینی با حضور ائمه جماعت و روحانیون برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛گردهمایی ائمه جماعت و روحانیون استان با موضوع منابع طبیعی در آموزه های دینی و با حضور حجت الاسلام طباطبایی نژاد مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ، ائمه جماعت و روحانیون در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار گردید.

طباطبایی نژاد با بیان اشاره به منابع طبیعی در قرآن تحت عنوان انفال گفت: در حال حاضر در ایران  مدیریت انفال تحت نظر 3وزارتخانه نفت،نیرو و جهاد کشاورزی انجام می پذیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف اداره منابع طبیعی و آبخیز داری استفاده همگانی از این منابع است ابراز کرد: اگر از منابع طبیعی خوب استفاده شود به طور مثال در ارتباط با تولید و صادرات گیاهان دارویی و غذایی، میتوان آثار تحریم ها را تا حدود زیادی از بین برد.
 
نمایده ولی فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان سفارش اسلام و دستورات دینی در زمینه سرمایه گذاری در منابع طبیعی و تاثیر آن در مبارزه با فقر افزود: تولید هوای سالم و اکسیژن توسط گیاهان نیز بر سلامتی و بهداشت جامعه  تاثیر بسزایی دارد.

طباطبایی لزوم پژوهش در امر منابع طبیعی و آبخیزداری توسط طلاب و روحانیون را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد :روحانیون میتوانند در زمینه تبیین و تشریح مسائل منابع طبیعی و آبخیزداری در بین مردم فعالیت های تاثیر گذاری را انجام دهند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار