بر اساس نتایج یک نظرسنجی بین المللی؛

2017 ؛ سالی مبهم و تردیدآمیز برای جهانیان

نتایج یک نظرسنجی بین المللی نشان داد سال 2017 سالی مبهم و تردیدآمیز برای جهان خواهد بود. 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گزارش پایگاه اینترنتی موسسه افکارسنجی یوگاو انگلیس، از بیست و یک کشور جهان بر اساس ارزیابی سه شاخص «خود و خانواده»، «کشور» و «جهان» برای دو سال 2016 و 2017 نتایج کلی زیر بدست آمد:

75% از سئوال شوندگان در این کشورها اعلام کردند سال 2016 در مجموع سال خوبی برایشان بوده است. با این حال 33% در فرانسه پارسال را سال خوبی دانستند و 32% نیز در مصر، سال پیش را سال بدی عنوان کردند. بیشترین نگاه مثبت به سال 2016 را فیلیپینی ها داشتند.

پرسش شوندگان در این کشورها سال 2017 را سالی  مبهم و تردیدآمیز توصیف کردند.

 در مورد پاسخ های مثبت و منفی، هرچند ارزش خالص و نیز تفاوت میان این دو نوع پاسخ در کل مثبت بود اما تفاوتهای آشکاری در این میان مشهود است.

در نظرسنجی دیگری از این موسسه نظرسنجی که در اواخر نوامبر گذشته با موضوع جهانی شدن انجام شد، مشخص شد که سئوال شوندگان کشورهای جنوبی جهان، نگاه مثبت تری دارند و این درحالی است که اروپایی ها به ویژه فرانسوی ها ارزیابی های منفی از خود ارائه دادند.

در نظرسنجی تازه همچنین معلوم شد کلیه کشورهای اروپایی، نگاه بدبینانه ای به آینده کشورشان دارند و حتی در ارتباط با چشم انداز آینده کل جهان نیز برای سال 2017 نظری منفی دارند. در این میان فرانسوی ها دستکم در خصوص آنچه که به آینده کشورشان مربوط می شود، خوش بین نیستند و این البته در مقایسه با طرح همین سئوال برای سال 2016 بود که در آن زمان آنها ارزیابی بمراتب منفی تری داشتند.

شهروندان پنج کشور از هفت کشور اروپایی در این نظرسنجی در مورد مسائلی که در سال 2017 به آینده کشورشان ارتباط پیدا می کند، نگاهی منفی دارند و حتی بین هشت تا دوازده درصد از سئوال شوندگان سال 2017 را سال بدی برای کشورهایشان اعلام کردند.

 تنها فنلاند و نروژ، موضعی مثبت به سال 2017 داشتند. در این نظرسنجی دو کشور آلمان و انگلیس، به ویژه بدبینی بیشتری به تحولات بیشتر جهان در سال 2017 از خود نشان دادند.

هرچه در شرق آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا بیشتر پرسش شوندگان سال 2017 را سال بهتری برای جهان می دانند اروپایی ها موضع بدبینانه دارند. در واقع فقط این فرانسه نیست که شهروندانش بیشترین نگرانی را به آینده جهان دارند بلکه انگلیس و آلمان نیز بدبینی کلی به آینده دارند. بین 30 تا 31% سئوال شوندگان نیز می گویند سال 2017 سال بدتری برای جامعه جهانی خواهد بود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار