کرمانشاه؛

چین رتبه اول ووشو جهان

سرمربی چینی هیات ووشو استان کرمانشاه گفت: قدرت بدنی ووشو کاران ایرانی و به ویژه کرمانشاهی فوق‌العاده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خوانگ یونگ گفت: ورزش ووشو دارای سابقه ای بیش از پنج هزار ساله در کشور چین است و قدمت این ورزش در ایران به چند ده سال هم نمی رسد، اما با مدیریت ارزنده ای که در فدراسیون ووشو ایران انجام گرفته، در همین مدت زمان کوتاه، ووشو ایران به چین بسیار نزدیک شده است.

وی ادامه داد: امروز ووشو جهان بگونه ای است که رتبه اول به کشور چین تعلق دارد و رتبه دوم با اختلاف بسیار ناچیزی در اختیار ایران است.

سرمربی چینی ووشو کرمانشاه گفت: در کشور ایران و همچنین استان کرمانشاه همه چیز از لحاظ سخت افزاری برای توسعه ووشو وجود دارد و حتی امکاناتی که در این استان هست شاید در شهرهای چین نباشد، اما نکته قابل توجه این است که ایران باید تعداد ووشو کاران خود را افزایش دهد و آموزش ووشو را از رده سنی پایه شروع کند.

یونگ با تاکید بر اینکه قدرت بدنی ایرانیان به ویژه کرمانشاهی ها در رشته ورزشی ووشو بسیار بالاست، گفت: مشکل اصلی در تکنیک ووشو کاران ایرانی است، چراکه قدرت بدنی ایرانی ها نسبت به چینی ها بسیار بیشتر و بالاتر است.

وی تاکید کرد: اگر بین قدرت بدنی و تکنیک ایرانی در رشته ووشو بتوان رابطه برقرار کرد، ایرانی ها به راحتی می توانند چینی ها را پشت سر بگذارند.

این سرمربی چینی با بیان اینکه کرمانشاهی ها استعداد بسیار خوبی برای رشته ورزشی ووشو دارند، گفت: هدف اصلی من این است که نفرات شایسته ای از میان ووشو کاران کرمانشاهی آموزش بدهم که بتوانند قهرمان جهان و آسیا شوند.

یونگ تصریح کرد: نکته ای که بسیار حائز اهمیت است اینکه ورزشکاران ایرانی و کرمانشاهی باید عنصر سخت کوشی را در خود تقویت کنند و بدانند که اگر می خواهند چین را پشت سر نهند باید سخت کوشی کنند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، چین ، ووشو ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.