اصفهان؛

راهنمایان گردشگران جهان بهمن ماه به اصفهان می آیند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از میزبانی تور راهنمایان گردشگری جهان با عنوان کنوانسیون 2017 در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اله یاری ' در جمع مسئولان نهادهای ذیربط و فعالان گردشگری استان اصفهان، گفت: این تور، 16 بهمن امسال در اصفهان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه با تلاش فعالان عرصه گردشگری کشور میزبانی تور راهنمایان گردشگری جهان به ایران واگذار شده است، افزود : تور راهنمایان گردشگری جهان با عنوان کنوانسیون 2017 روز ششم بهمن امسال در قزوین و سپس در تاریخ 9 بهمن در تهران و 16 بهمن در اصفهان برگزار می شود.
وی افزود: این تور با حضور 240 نفر از راهنمایان گردشگری از 39 کشور جهان از جمله اتریش، فرانسه، یونان، تایلند، انگلستان و آمریکا انجام می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: با توجه به تبلیغات منفی که نسبت به ایران وجود دارد، برگزاری این تور نقشی مهم در خنثی کردن این تبلیغات دارد.
وی افزود: بنابراین برای میزبانی شایسته از اعضای این کنوانسیون و تدوین برنامه های مناسب از جمله تورهای بازدید از موزه ها و ابنیه تاریخی، همچنین پذیرائی مطلوب و برخورد مستقیم این راهنمایان با مردم و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و تمدنی، ذهنیت منفی ایجاد شده از جمهوری اسلامی ایران را از بین ببریم.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین افزود: در این تور برنامه های متعدد فرهنگی مانند برگزاری دوره های هنری و بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری برگزار خواهد شد.
اله یاری با اشاره به اهمیت برگزاری این کنوانسیون به عنوان مهمترین رویداد گردشگری ایران در سال 1395 تاکید کرد: تلاش داریم با همکاری مجموعه نهادهای اصفهان از جمله استانداری، اتاق بازرگانی، شهرداری، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، مجمع میراث فرهنگی و گردشگری، اتحادیه صنایع دستی و انجمن راهنمایان گردشگری اصفهان به بهترین شکل از اعضای کنوانسیون 2017 میزبانی کنیم تا برای توسعه صنعت گردشگری استان بیشترین تاثیر را داشته باشد.
میزبان تور کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان همه ساله پس از رای گیری در مجمع جهانی این کنوانسیون با حضور همه اعضای آن در شهر 'پراگ' کشور 'چک' تعیین می شود.
جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته توانست با معرفی ظرفیت های تاریخی و فرهنگی خود میزبانی این تور بین المللی را به دست آورد.
کنوانسیون به معاهده‌ ای گفته می‌شود که با هدف تدوین قواعد حقوقی و مهم بین کشورهای متعدد تنظیم و منعقد می‌ گردد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، ورود گردشگران خارجی به این استان در سه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.
طی سال های اخیر، توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در استان اصفهان مورد توجه جدی قرار گرفته و 283 طرح گردشگری در این استان درحال اجراست.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.