مشهد؛

500هزار تن تولید مرغ مازاد داریم

معاون اموردام وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید مرغ مازاد در کشورمان 500هزار تن است که برای صادرات ان باید فکری اساسی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از مشهد ،حسن رکنی در بازدید از روند ساخت و تجهیز مجتمع مرغ اجداد داورزن با بیان اینکه توان صادراتی ما در مرغ گوشتی ضعیف است راه اندازی واحدهایی همچون مرغ اجداد که یکی از مهمترین زنجیره های تولید گوشت مرغ می باشد را بسیار حیاتی دانست و گفت: در بخش صادرات نیز این واحدها کمک موثری به ما خواهند کرد.

وی تعادل قیمت مرغ و ثبات بازار استمرار تولید مناسب، نقش آفرینی خوب در صادرات، امکان ایجاد تنظیم بازار در استان و زاد آوری اقتصادی در منطقه را از دیگر مزیت های راه اندازی واحد مرغ اجداد در داورزن دانست و گفت: هم اکنون تولید مرغ حدود دو میلیون و 100هزار تن است و ما 500هزار تن مرغ مازاد داریم که با توجه به بازارهای خوب منطقه ما نمی توانیم مازاد مرغ خود را به خوبی صادر کنیم.

رکنی با اشاره به ابلاغ بخش نامه ای به جهاد کشاورزی استانها به منظور حرکت در مسیر صادراتی گفت: مشکل ما در صادرات تولید مرغ بالای 2 کیلو می باشد که استاندارد صادراتی را ندارد و باید وزن آن بین یک کیلو 200 تا یک کیلو 800 گرم باشد .

وی بهبود ضریب غذایی ،افزایش بهره وری مرغدار، فعال شدن واحدهای نیمه تعطیل و حضور در بازار جهانی را از دیگر ویژگی های طرح ساماندهی تولید مرغ در کشور دانست و بر راه اندازی و تقویت مجتمع های مرغ اجداد مادر در این راستا تاکید کرد .

رئیس هیات مدیره شرکت زنجیره تولید مرغ ایران نیز در حاشیه بازدید از طرح مرغ اجداد داورزن گفت: توان تولید این مجتمع حدود 160هزار تن است که ما با وارد کردن نژاد هوبارد که مزیت های نسبی زیادی در تولید گوشت مرغ دارد درصدد ساماندهی تولید مرغ در شرق کشوریم .

حسین طاهری به مزیت های این نژاد در صنعت گوشت مرغ اشاره کرد و گفت: مرغ تولید شده بین 1400 تا 1800 گرم می باشد و چربی کمی دارد و استاندارد های صادرداتی را نیز داراست همچنین تنها 2 درصد مرگ و میر دارد .

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار