مشهد؛

بانک‌ها کاری را که میل داشته باشند انجام می دهند

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اکنون با این رویه‌ای که بانک‌ها پیش گرفته‌اند طرح رونق تولید از اهداف اصلی خود فاصله گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن خنداندل افزود: باید گفت که طرح رونق تولید هیچ مزیتی به تولیدکنندگان نداده و کماکان بانک‌ها همان کاری را که میل داشته باشند انجام داده و به افرادی که دوست داشته باشند تسهیلات اعطا کرده و به بقیه هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کند.

وی ادامه داد: همچنین برخی از اقداماتی که از نظر قانون نباید انجام شود در بانک‌ها اجرا می‌شود به عنوان مثال از 13.8 تا 25 درصد مبلغ تسهیلات در حساب سپرده‌ای بدون سود مسدود می‌شود و این در حالی است که این موضوع به طور کامل خلاف قانون بوده و نباید چنین اقدامی صورت گیرد.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه 2 مزیت بزرگ در طرح رونق تولید برای صنعتگران در نظر گرفته شده بود که یکی نادیده گرفتن چک برگشتی و دیگری معوقات بانکی است، تصریح کرد: با این حال بانک از راه‌های دیگری ورود پیدا کرده و از پرداخت تسهیلات امتناع می‌کند به عنوان مثال برای واحد اعلام ورشکستگی می‌کند.

خنداندل ادامه داد: در این میان به تنها موضوعی که توجهی نمی‌شود عارضه‌یابی‌های انجام شده توسط بخش خصوصی است زیرا بانک باز هم به بخشنامه‌های داخلی خود در قالب‌های دیگر عمل کرده و شاهد هستیم بخش زیادی از پرونده‌های ارجاع داده شده به بانک همچنان بدون پرداخت و بلاتکلیف باقی مانده‌اند.

وی افزود: قراربراین بود که بانک واحدهایی که بتوانند با تزریق نقدینگی به چرخه تولید بازگشته و یا طرح های نیمه کاره مانده را تأمین مالی کرده و به این ترتیب مشکلات بخش صنعت کاهش پیدا کند اما هم اکنون شاهد این هستیم که بانک‌ها خود رأسا برای پرداخت‌ها اقدام به تشخیص سره از ناسره می‌کند.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تأکید کرد: در واقع هم اکنون طرح رونق تولید از چیزی که در ذهن بخش اقتصادی بوده فاصله گرفته و بازدهی آن بسیار پایین است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.