غرور کاذب موجب شکست تیم بسکتبال دانشجویان شد

تیم بسکتبال دانشجویان که به مسابقات لیگ جهانی اعزام شده بودند با وجود عملکرد فوق العاده دچار غرور کاذب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگارا ن جوان؛مسابقات جهانی لیگ دانشجویان بسکتبال با حضور تیم دانشگاه پیام نور برگزار شد این تیم با تیم های بسکتبال قاره های آفریقا،امریکا و صربستان وارد میدان شد اما علی رغم عملکرد خوبی که داشت به تیم کرواسی باخت.

تیم امریکا که نماینده ای از کشور خود بود و جزو رقبایی بود که در مهد بسکتبال پرورش یافته بود نتوانست ایران را شکست دهد اگرچه باور کردنی نیست زیرا تیم های گروه نخست که تیم بسکتبال کشورمان با آنها وارد میدان شد قوی بودند اما دلیل این شکست را شاید بتوان غرور کاذب گذاشت.

بسکتبالیست های تیم دانشجویان در این رقابت ها 6 ساعت با کشور اختلاف زمانی داشتند زیرا در غربی ترین نقطه آسیا و در شهر ژیامن برگزار شد و این فاصله زمانی یکی دیگر از علل شکست تیم محسوب می شود.
 
در این خصوص با عبدالمهدی نصیرزاده سرپرست تیم دانشجویان مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد: هنوز به خاطر این باخت ناراحت هستیم زیرا در رقابت با سه تیم سخت بردیم و حق بازیکنان تیم مدال بود زیرا با وجود سطح بالای رقابت ها نتوانستیم بر تیم کرواسی غلبه کنیم و در نتیجه تیم کانادا ،فرانسه و صربستان به ترتیب جایگاه های اول تا سوم شدند. 

وی افزود:البته باید بگویم در تمام این مدت همه کسانی که برای دیدن بازی تیم ها حضور داشتند تیم ایران را یک دست تشویق کردند و در بازی با صربستان تیم دیگر استرس نداشتند و زمانی که وارد زمین شدند گفتند که فقط به مدال طلا فکر می کنیم و این دو دلیلی موجب غرور کاذب بازیکنان شد اما تیم ایران حق کسب مدال داشت.

نصیرزاده در خصوص گرفتن میزبانی این رقابتها عنوان کرد:با رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال پائلو مذاکراتی در خصوص کسب میزبانی داشتم و قرار شد از طریق فدراسیون ملی کشور سال آینده درخواست میزبانی را به فدراسیون جهانی بفرستم.

وی در ادامه بیان کرد:البته از دیگر دلایلی که می توانم مطرح کنم این است که تیم های باشگاهی که بازیکنان را در اختیار ما قرار ندادند تا با آنها تمرین کنیم که تیم یک دستی داشته باشیم از دیگر دلایل این مسئله شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار