اردبیل؛

کمبود 1200 تخت بیمارستانی در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هزار و 200 تخت بیمارستانی کمبود در استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد پورفرضی صبح امروز در نشست سازمان‌های مردم نهاد سلامت که با حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت در اردبیل برگزار شد اظهار کرد: طرح تحول سلامت که از اردیبهشت ماه سال 93 کلید خورده تاکنون در استان اردبیل به رضایتمندی بیش از 91 درصدی مردم منجر شده به طوری که با اجرای این طرح عدالت اجتماعی در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته برقرار شده است.

وی یکی از مشکلات و معضلات اساسی را کمبود تخت‌های بیمارستانی در سطح کشور و استان اردبیل بیان کرد و یادآور شد: در سطح کشور 40 هزار تخت و در استان اردبیل هزار و 200 تخت کمبود داریم و در کنار آن با قدمت و فرسودگی بسیار بالایی در بیمارستان‌های استان اردبیل روبه‌رو هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه 75 درصد امکانات خارج از وزارت بهداشت باید برای این مجموعه تامین شود و تنها 25 درصد امکانات در تولیت وزارت بهداشت و درمان است، اظهار کرد: ما به شدت نیازمند مشارکت مردم، سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه خیرخواهانه سلامت هستیم که می‌تواند زمینه‌ساز رضایتمندی بیشتر مردم باشد.

پورفرضی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین حمایت از بیماران سرطانی، ام‌اس، بیماران کلیوی و دیگر بیماری‌های صعب‌العلاج و معلولیت‌ها در استان گفت: استان اردبیل در این حوزه اقدامات خوبی را آغاز کرده و همچنان نیازمند کمک و همراهی مجمع خیرین سلامت هستیم تا هدف‌گذاری‌ها به شکل مطلوب و مناسب انجام شود.

وی همچنین افزود: 55 پروژه نیمه تمام در استان اردبیل در دست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل باقی‌مانده که امیدواریم با کمک خیرین در حوزه سلامت این پروژه‌ها را تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.