بجنورد؛

روکش کردن شبکه های فشار متوسط توزیع برق

روکش کردن شبکه های آلومینیم 20 کیلوولت در شبکه های توزیع برق خراسان شمالی بدون اعمال خاموشی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: عملیات تبدیل سیم آلومینیم 20 کیلوولت به سیم روپوش دار مشارکت دو عایق با گروه پیمانکار بومی و یک گروه پیمانکار مشاور از مشهد آغاز شد .

علیرضا علیخانی افزود: با اشاره به این که فرآیند روکش کردن سیم ها از نیمه دوم سال جاری آغاز شده است گفت: انتظار می رود عایق سازی 50 کیلومتر شبکه های توزیع برق استان تا پایان سال جاری و مابقی در سال 96 انجام شود .

وی با بیان این که قرارداد تامین 450 کیلومتر سیم روپوش دار با یکی ازکارخانه های تولید سیم و کابل منعقد شده است اظهار داشت: این حجم از قرارداد برای روپوش کردن 150 کیلومتر از شبکه های 20 کیلوولت استان کفایت می کند.

وی تصریح کرد: مطابق اهداف شرکت، تمامی فرآیند روکش کردن سیم ها باید به شیوه خط گرم انجام شود و برای این منظور مانور شبکه از پست های مجاور و یا استقرار دیزل ژنراتور در محل اجرای پروژه ها پیش بینی شده تا کوچکترین قطعی برق در این ارتباط اتفاق نیافتد.

علیخانی حجم پروژه یاد شده را با توجه به این که نیروهای بسیاری برای اجرای هر پروژه مورد نیاز است ذکر کرد و افزود: با توجه به مزایای روپوش کردن سیم ها در شبکه های توزیع ، اقدامات انجام شده در این خصوص منافع زیادی برای شبکه های برق استان خواهد داشت.

گفتنی است: اعتبار این پروژه 50 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.