یزد؛

فعالیت جدی متولیان فرهنگی با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و صبر آزادگان

امام جمعه یزد : بر تمامی متولیان فرهنگی است که در ارتباط با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و صبر آزادگان فعالیت جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، آزادگان را نشانه های عزت و اقتدار ملت فهیم ایران دانست و گفت: نسل جوان را باید در جریان مقاومت و رشادت آزادگان قهرمان قرار دهیم.
آیت الله محمد رضا ناصری افزود: آزادگان، اسوه های صبر و مقاوت ملت ایران هستند.

وی ادامه داد: اسوه های ایثار و فداکاری با تحمل سختی های طاقت فرسا در زندان های دشمن بعثی به همگان درس آزادگی و سربلندی آموختند و برای عظمت مکتب و انقلاب اسلامی تمامی مصائب را تحمل کردند.

ناصری با اشاره به اینکه آزادگان دارای خاطرات درس آموز زیادی هستند از آنها و متولیان فرهنگی و تبلیغی خواست تا نسبت به انتقال و انعکاس خاطرات اقدام کنند.

ناصری با اشاره به موفقیت آزادگان در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی بر حضور پرشور آنها در عرصه های مورد نیاز جامعه اسلامی تاکید کرد.

همچنین مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد در سخنانی با گرامیداشت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان کشور به آخرین وضعیت آنها در استان اشاره کرد.

احمد ابراهیمی ، جمع آوری و تدوین خاطرات آزادگان ، توجه به مسائل فرهنگی و بهره گیری از نظرات و تجربیات آنها را به عنوان نیاز امروز جامعه و جوانان مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه همچنین از کتاب های ' عشق ، شباب و رندی ' و ' روزهایی به رنگ آسمان ' که به ترتیب توسط آزادگان، سید حسین فرمی باف و محمد علی صمدی به رشته تحریر در آمده رونمایی شد.
استان یزد 754 آزاده دارد.

26 مردادماه 69 سالروز ورود اولین گروه از آزادگان به میهن اسلامی است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار