افزوده شدن 150 تخت جدید مراقبت های ویژه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزوده شدن 150 تخت جدید مراقبت های ویژه، شامل ICU،NICU و PICU به مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر هادی مدقق افزود: 40 مورد از این تخت های مراقبت ویژه در شهرستان های بردسکن، کلات، خواف، رشتخوار، قوچان، کاشمر، درگز و بقیه در مشهد استقرار یافته است.

وی گفت: بخش قابل توجهی از تخت های مزبور، با هدف ارائه خدمات درمانی مطلوب به مردم ساکن در شهرستان ها و پیشگیری از اعزام بی رویه بیماران به مرکز استان، مستقر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: اکنون 100 مورد از این تخت های جدید مراقبت های ویژه در بیمارستان های مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی به بهره برداری رسیده و دیگر موارد نیز در مراحل تحویل گیری است.

دکتر مدقق اظهار کرد: تخت های مراقبت های ویژه مورد بهره برداری در مشهد در بیمارستان های امام رضا (ع)، قائم (عج)، طالقانی، دکتر شیخ، شهید هاشمی نژاد و ام البنین (س) استقرار دارد.

وی ، هزینه استقرار هر تخت مراقبت های ویژه شامل تخت، تشک، وینتلاتور، مانیتور و الکتروشوک را حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :اضافه بر آن، پیگیری برای اختصاص 11 تخت دیگر مراقبت های ویژه نیز هم اکنون در حال انجام است.

دکتر مدقق افزود: اکنون پنج هزار و 700 تخت بیمارستانی در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر است که 600 مورد از آنها تخت های مراقبت های ویژه است.

وی گفت: بر اساس استانداردها، باید 10 درصد از تخت های بیمارستانی تخت ویژه باشد که این نسبت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برقرار است، اما همچنان کمبود در تعداد کل تخت ها و به تبع آن تخت های مراقبت های ویژه در این دانشگاه وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون با کمبود دو هزار تخت بیمارستانی روبه رو است و با این احتساب 200 تخت مراقبت های ویژه نیز باید بر تعداد فعلی افزوده شود.

وی از انجام مراحل استخدام 322 نیروی انسانی بویژه پرستار، همگام با اضافه شدن تخت های مراقبت های ویژه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.