لرستان؛

افزایش ظرفیت تخت‌های لرستان

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: تا پایان امسال با تکمیل چند هتل ظرفیت تخت‌های استان از 1400 به 2000 تخت خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ سلیمانی با بیان اینکه لرستان 5000 اثر تاریخی، فرهنگی طبیعی دارد که از این تعداد 2300 مورد از آنها ثبت ملی شدند، افزود: این استان با داشتن 95 پل تاریخی، پایتخت پل‌های تاریخی ایران و همچنین پایتخت ژئوتوریسم ایران محسوب می‌شود.

وی گفت: در ایام نوروز امسال 18 دستگاه فعالیت داشتند و در این مدت تعطیلات نوروزی 482 هزار نفر در استان اقامت داشتند که رشد 80 درصدی را نشان می‌دهد.

سلیمانی افزود: همچنین در این مدت 3 میلیون و 150 هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی لرستان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در ایام نوروز امسال نیز آموزش و پرورش نیمی از بار اسکان را بر عهده داشت و این موارد باعث شد در رتبه‌بندی جلسه ستاد خدمات سفر خرم‌آباد جزو 7 شهر برتر گردشگری کشور معرفی شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های عمرانی و گردشگری برای جذب گردشگر در استان فراهم شده است، افزود: تا پایان امسال با تکمیل چند هتل ظرفیت تخت‌های استان از 1400 به 1900 تا 2000 تخت خواهد رسید.

وی گفت: لرستان نیاز به تکمیل زیرساخت‌های گردشگری دارد و از آن جمله می‌توان به آب گرم دلفان اشاره کرد این منطقه علیرغم داشتن آب گرم زیرساخت خوبی ندارد و نیازمند تأمین اعتبار و بسته‌های اعتباری دارد تا زیرساخت‌های آن به سرعت تکمیل شود.

سلیمانی افزود: سالانه توریست‌های مذهبی زیادی از عراق به ایران می‌آیند و به منظور استفاده از این ظرفیت هفته گذشته یک سایت 180 هکتاری به نام فجر در مجتمع کشت و صنعت خرم‌آباد کلنگ‌زنی شد که یکی از اهداف آن جذب توریست مذهبی است.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده که رشد 5 برابری گردشگری خارجی را در کشور داشته باشیم که البته این مهم دور از ذهن نیست و باید تعداد زیادی از آنان به لرستان سوق داده شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: علی‌رغم ناامنی‌های اطراف کشور میل به سرمایه‌گذاری در ایران زیاد شده، به طوری که کشور آلمان می‌خواهد 10 هتل در ایران بسازد. همچنین ترکیه علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران است.

وی از معاون گردشگری سازمان میراث کشور خواست سرمایه‌گذاری را به سمت لرستان هدایت کند و چنانچه افرادی تمایل داشته باشند هتل 5 ستاره در لرستان بسازند، زمین آن به صورت رایگان در اختیار فرد مذکور قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

برچسب ها: افزایش ، ظرفیت ، تخت ، لرستان ، اقامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.