فینال سوپرلیگ بسکتبال

سرود قهرمانی پترو لهجه آبادانی داشت/ وداع تلخ سامری با نفت + عکس

تیم پتروشیمی بندرامام با چهارمین برد متوالی برابر نفت فاتح بیست و پنجمین دوره سوپرلیگ بسکتبال ایران شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان چهارمین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال ایران ساعت 15 امروز در تالار بسکتبال 17 شهریور آبادان آغاز شد.
 
پتروشیمی بندرامام که با 3 برد پیاپی در آستانه قهرمانی قرار داشت با ادگار سوسا، حامد حسین زاده، سعید داورپناه، آرمان زنگنه و حامد حدادی بازی را آغاز کرد.
 
آن سوی میدان اما میزبان در غیاب محمد جمشیدی که به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد، با زلاتکو یوانویچ، اشکان خلیل نژاد، محمد شاهسوند، محمدباقر قمری و عبدالله اندویی به میدان آمد. پترو با دو پرتاب آزاد موفق حدادی سبد اول را دشت کرد و چند ثانیه بعد به برتری 5 بر صفر رسید اما میزبان بسیار زود به بازی برگشت و کار را به تساوی کشاند.دقیقه ای بعد زلاتکو، گارد مهار نشدنی نفت با پرتابی سه امتیازی سالن را منفجر کرد اما پترو به این سادگی ها کوتاه نمی آمد و در امتیاز 11 به میزبان رسید.
 
اواسط وقت نخست ادگار سوسا هم از ناحیه کتف راست مصدوم شد و بازی را ترک کرد تا حامد حسین زاده تنها گارد پترو باشد.

سرود قهرمانی پترو لهجه آبادانی داشت/ وداع تلخ سامری با نفت
 
حضور تاکوان دین در میدان با اسلم دانک حدادی توام شد تا کمی از سر و صداهای هواداران نفت کاسته شود. یورش آرن داودی هم در پسین ثانیه های کوارتر نخست ناکام ماند اما پترو 2 امتیاز دیگر گرفت تا وقت نخست 20 بر 13 به سود پترو تمام شود.
 
با آغاز وقت دوم، پترو 2 امتیاز دیگر گرفت تا حماد سامری ناگزیر از تقاضای وقت استراحت برای نفت شود. هرچند پترو در بازگشت 2 تیم به امتیاز 24 رسید اما آرن با یک سه امتیازی روح دوباره ای در کالبد نفت بی انگیزه دمید. هرچند سعید داورپناه دقیقه بعد با پرتابی پیرامونی حساب کار را 30 بر 18 کرد ولی زلاتکو با 2 پرتاب آزاد اختلاف را کم کرد.

سرود قهرمانی پترو لهجه آبادانی داشت/ وداع تلخ سامری با نفت
 
ستاره های پترو با یورش های بی امان خود لشگر نفت را تحت فشار قرار می دادند ولی سامری سعی می کرد با فشار روی گاردهای پترو بازی را از این تیم بگیرد. کاری که شاگردان سامری چندان در وقت دوم از پس آن برنیامدند. پرتاب ایربال شاهسون خبر از روحیه ویران آبادانی ها می داد. زلاتکو چند لحظه بعد یک تنه به سبد پترو حمله کرد تا شوتی سه امتیازی اختلاف را به 10 کاهش داد تا در امتیاز 33 بر 23 شاهین طبع وقت استراحت بخواهد. این تاکتیک جواب داد و داورپناه پرتاب سه امتیازی یوانویچ را جواب داد. شاهین طبع که تیمش حاشیه امنیت خوبی داشت به حدادی استراحت داد اما فقدان انگیزه دشمن اصلی نفت بود. هرچند زلاتکو با همه وجود یک تنه به دفاع پترو می زد اما بازی درخشان، تاکوان دین در نفش شوتینگ گارد، برتری پترو را بیشتر و بیشتر می کرد. سرانجام کوارتر دوم این دیدار با برتری 23 بر 12 پترو تمام شد تا ماهشهری ها 43 بر 25 برنده به رختکن بروند.
 
نفت تیم بی دفاع
داستان کوارتر سوم هم مشابه 2 وقت اول بازی بود. حمله از پترو و بازی بی انگیزه از نفت! پترو در چند حمله به امتیاز 61 رسید اما آرن داودی با یک سه امتیازی مجموع امتیازات میزبان را به 40 رساند. داورپناه که روز خوبی را پشت سر می گذاشت در کوارتر سوم هم به کمک پترو آمد تا این تیم در پایان 10 دقیقه سوم 66 بر 42 پیش بیفتد.

سرود قهرمانی پترو لهجه آبادانی داشت/ وداع تلخ سامری با نفت
 
قهرمانی بی دردسر پترو
وقت پایانی بازی با میدان داری پترو آغاز شد. آن سوی میدان سامری هم که کار تیمش را تمام شده می پنداشت به جوانان خود میدان داد تا شاید انگیزه میزبان بازگردد ولی نیمکت نفت یارای مقابله با پترو را نداشت تا این بازی 83 بر 57 به سود پترو تمام شود.
 
استعفای سامری!
سرمربی نفت آبادان هم پس از شکست تیمش، همانطور که وعده داده بود از سمتش کناره گیری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار