طبق توسعه آموزشی معلمان پرورشی باید راهبران تربیتی شوند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: طبق شعار وزیر آموزش و پرورش که معلمان پرورشی باید به راهبران تربیتی تغییر پیدا کنند فعالیت‌هایی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر کفاش معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش و مدیران دانش‌آموزی استانهای کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: با کمک 2 میلیارد تومان 4 هزار و پانصد نفر از مدیران مدارس را در خصوص اقامه نماز در مدارس آموزش داده‌ایم که آخرین دوره این آموزش در اراک به زودی برگزار می‌شود. 2 هزار و پانصد نفر را در اردوی ملی پیشتازان آموزش عملیاتی دادند، همین 2 هزار و پانصد نفر 25 هزار نفر را در استانها آموزش داده و امیدواریم روندی با محوریت آموزش و تربیت در اردوها مستقر شوند. 

وی ادامه داد: 12 هزار و 690 دانش‌آموز برای مشارکت در حوزه رسانه تحت عنوان خبرنگار پانا آموزش دیدند که این یک دگرگونی بود که با کمک همکاران سازمان دانش‌آموزی ایجاد شد. 

دکتر کفاش بیان کرد: 650 هزار نفر تا سال پیش به اردوی راهیان نور رفتند و امسال هر چند که این فعالیت ادامه دارد اما 320 هزار نفر کارشان را انجام داده‌اند. 10 هزار نفر دختر دبیرستانی که 2 هزار و 500 نفر آنها در مناطق محروم بوده‌اند با استفاده از اعتبار ستاد اجرایی به عتبات عالیات مشرف شدند و پیش‌بینی می‌شود 100 هزار نفر به این زیارت بروند .
 
وی بیان کرد: علی رغم نداشتن اعتبار برای اوقات فراغت بیش از 3 هزار و 500 دانش‌آموز 17 هزار و 618 پایگاه تابستانی در سراسر کشور احداث شد و همچنین شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی را بر قرار کردیم که دستاوردهای خوبی هم در این زمینه داشته‌ایم. کارهای ابتدایی 180 سالن سینمایی با مشارکت حوزه معاونت سینمایی انجام شده است و امیدواریم به زودی به مرحله اجرا برسد. امسال تا سقف 6 میلیارد تومان اعتبار برای امر کتابخوانی در نظر گرفته شده که بتوانیم فرهنگ کتاب‌خوانی را در دانش‌آموزان بخصوص دانش‌آموزان اول متوسطه انجام دهیم. 
طبق شعار مورد نظر وزیر آموزش و پرورش که توانمند سازی و توسعه آموزشی معلمان پرورشی به راهبران تربیتی تغییر داده می‌شود.

 دکتر کفاش در پایان خاطر نشان کرد: باید مربیان پرورشی از نظر فکری توانمند شوند و نقش راهبری را بر عهده بگیرند . همچنین تلاش ما این است که از حجم مسابقات و کمیت آنها کم کنیم و کیفیت آنها را بالا ببریم. در واقع این تمام فعالیت‌هایی بود که با استفاده از رهنمودهای وزیر آموزش و پرورش طراحی و تا حدی عملیاتی شدند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار