دانش مربیان داخلی پاسخگوی ژیمناستیک نیست

مربی ایروبیک ژیمناستیک گفت: عذر مربیان خارجی را خواستیم در حالی که دانش مربیان داخلی پاسخگوی ژیمناستیک نیست.

مهدی جلیلی مربی ایروبیک ژیمناستیک در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه‌و‌آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نتایج تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک در مسابقات آسیایی ضعیف بود. بی‌برنامگی، نداشتن اردو و بی‌تمرینی از دلایل کسب این نتایج ضعیف است.

جلیلی اضافه کرد بعد از رفتن آلکان ژولین از ژیمناستیک ما،‌این بی‌برنامگی‌ها افزایش پیدا کرد. مربی مطرح به عنوان یک برند می‌تواند از حق ورزشکارانش در عرصه جهانی دفاع کند. که ژیمناستیک ایران از چنین برندی محروم است.

مربی تیم ایروبیک ژیمناستیک تصریح کرد: چندی قبل از اعزام تیم به ویتنام نصیری رئیس کمیته ایروبیک از چند مربی از جمله من دعوت کرد تا به بدنه تیم اضافه شویم اما بعد از آن جلسه دیگر تماسی با من گرفته نشد.

جلیلی ادامه داد ژیمناستیک یک رشته دیر بازده است سرمایه گذاری زیادی را می‌طلبد و استعداد‌های آن باید از کودکی کشف شوند.

در طول مسیر اگر فرد بر اثر تمرینات سنگین آسیب نبیند، دل‌زده نشود و یا جذب رشته دیگر نشود بعد از ده پانزده سال می‌تواند یک ژیمناست شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: باید دیدمان را به ژیمناستیک تغییر دهیم این رشته پایه و مادر است و توجه زیادی را می‌طلبد. باید پای مربیان خارجی را به ژیمناستیک باز کنیم و دانش مربیان داخلی را افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال 2008 و 2009 به همراه ژولین آلکان حدود شصت ایروبیک‌کار مستعد را به تهران آوردیم و اردو برگزار کردیم که همه مهمان فدراسیون بودند.

مربیان خارجی که در آن اردو حضور داشتند به صراحت اعلام کردند شما در استعداد ژیمناستیک فوق‌العاده هستید. بعد از آن احساس کردیم در ایروبیک ژیمناستیک خود‌کفا شدیم و عذر مربیان خارجی را خواستیم اما دانش مربیان خارجی پاسخ‌گوی ایروبیک نبود.

 *برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار