کرمانشاه؛

تولید 200 کیلوگرم زعفران در استان کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد، امسال 200 کیلوگرم زعفران در این استان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد، امسال 200 کیلوگرم زعفران در این استان تولید شود.

حمیدرضا جهانگیری سطح زیر کشت زعفران این استان را 80 هکتار اعلام کرد و افزود: میانگین عملکرد زعفران چهار کیلوگرم در هکتار است.

جهانگیری از کشت زعفران در استان کرمانشاه به عنوان کشتی نوپا یاد کرد و افزود: با توجه به نیاز آبی پایین زعفران، این محصول به عنوان نماد اقتصاد مقاومتی در بخش باغبانی استان کرمانشاه انتخاب شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص برنامه های توسعه کشت زعفران نیز  گفت: در صورت حمایت جدی از کشت این محصول اقتصادی، برای اضافه شدن بین 125 تا 200 هکتار به سطح زیر کشت زعفران در سال آینده برنامه ریزی شده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه بجز مناطق گرمسیری استان همچون شهرستان قصر شیرین و قسمت های گرمسیر شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب مابقی شهرستان ها قابلیت کشت زعفران دارند، گفت: در صورت تمایل کشاورزان پیاز زعفران جهت کاشت در اختیار آنان قرار می گیرد.

به گفته وی بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان کرمانشاه در شهرستان های کرمانشاه، کنگاور و صحنه است.

وی کیفیت زعفران تولیدی در استان را منحصر به فرد و بسیار بالا ارزیابی کرد و افزود: زعفران تولیدی در این استان در فهرست انواع مرغوب زعفران در کشور قرار داد.

به گفته مدیر باغبانی استان کرمانشاه برداشت زعفران در استان کرمانشاه از دهم آبان ماه آغاز شده و بسته به شرایط تا 20 روز دیگر ادامه خواهد داشت.

انتهای یپام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.