تبریز؛

700 تخت خالی در مراکز نگهداری سالمندان آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: 700 تخت خالی در مراکز نگهداری سالمندان آذربایجان شرقی وجود دارد و اعتقادات مردم درباره حرمت والدین موجب شده بیشتر فرزندان والدین خود را در کنار خودشان نگهداری می کنند.

700تخت خالی در مراکز نگهداری سالمندان آذربایجان شرقیمحمد صفری 09149141715به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محسن ارشدزاده با بیان اینکه جمعیت آذربایجان شرقی با 365 هزار سالمند چهارمین جمعیت پیر کشور است افزود : پیری جمعیت یک استان شاخص مثبت است؛ چرا که این امر نشانگر بالا بودن امید به زندگی و رعایت مسایل بهداشتی در آن استان است.

به گفته وی هشت مرکز نگهداری سالمندان در استان وجود دارد، و این ین مراکز با هزینه دولتی و با مدیریت غیر دولتی اداره می شوند که سال گذشته حدود یک هزار نفر معلول، بی‌سرپرست و یا با بیماری ناشی از سالخوردگی در این مراکز نگهداری شدند.

ارشدزاده با اشاره به طرح ویزیت سالمندان در خانه، خاطرنشان کرد: اکیب‌های بهزیستی با حضور در منازل سالمندان ضمن ویزیت آنان، آموزش‌های لازم را به خانواده‌های سالمندان ارایه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به هزینه نگهداری هر فرد سالمندان در مراکز نگهداری، گفت: حدود 800 هزار تومان برای نگهداری هر فرد سالمند نیاز است که بهزیستی نصف هزینه نگهداری سالمندان نیازمند دارای فرزند و همه هزینه های سالمندان بدون فرزند را پرداخت می کند .

وی تأکید کرد: در نحوه ارایه خدمات در مراکز نگهداری سالمندان نظارت کامل وجود دارد و خانواده ها نگران نباشند.

ارشدزاده خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود 700 تخت خالی در مراکز نگهداری سالمندان استان وجود دارد و آماده پذیرش سالمندان هستیم.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
سلام چرا فرزندانمان را به مهد کودک براحتی می سپاریم ولی در گذاشتن والدین که احتیاج به همدم در حد سن و سال خودشان را دارند بدلیل حرف مردم امتناع می کنیم این نیاز افراد سالمند است
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار سالمند
۱۵:۱۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
گاهی خانه فرزندان برای نگهداری سالمندان مناسب نیستن و این عزیزان جلو عزیزان خودشون تحقیر میشن.
گاهی وقتا خانه سالمندان بهشت اونهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۵ دی ۱۳۹۶
انشالله هیچ فرزندی مادر وپدر خود را به انجا نبرد وخانه سالمندی در هیچ جا نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۵ دی ۱۳۹۶
انشالله هیچ فرزندی مادر وپدر خود را به انجا نبرد وخانه سالمندی در هیچ جا نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
سلام لطفا آدرس یا شماره تمای این مرکزم بزارید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
ایشالله این تختا همیشه خالی باشن