آغاز پذيرش مسافر در نيمه شمالی خط سه مترو تهران

جانشين فنی مديرعامل شركت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: مسافرگيری از نيمه شمالی طولانی ترين خط متروی خاورميانه آغاز شد.

علی عبدالله پور جانشين فنی مديرعامل شركت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفت و گو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بيان اينكه 4 ايستگاه قائم(عج)، نوبنیاد، شهید زین الدین وايستگاه تقاطعی شهید بهشتی در خط3 مترو تهران بلافاصله پس از مراسم افتتاحيه كار خود را آغاز كردند ،اظهارکرد: در گام نخست اين ايستگاه ها در ساعات 10 تا 15 هر روز خدمات ارائه می دهند و فاصله گذر قطار در اين بخش هر 30 دقيقه يكبار است.

وی تصريح كرد: در آينده نزديك با افزايش امكانات سطح خدمات افزايش می يابد.

عبدالله پور در ادامه از افزايش يك ميليون نفری ظرفیت جابجایی مسافر در ناوگان مترو تهران با افتتاح اين خط خبر داد و گفت: امروز جابجايی مسافران در ايستگاه های تازه افتتاح شده به صورت رايگان انجام می شود.

وی با اشاره به اينكه ايستگاه قائم که در شمال شرقی شهر قرار دارد اكنون در کمتر از یک ساعت شهروندان را تا ایستگاه آزادگان در جنوب غربی شهر جابه‌جا می كند ، افزود: این خط مترو كه طولانی ترين و بزرگترين خط ريلی خاورميانه نیز محسوب می شود، به‌علت عبور از خیابان های اصلی شهر همانند خيابان ولیعصر، می تواند جایگزین مناسبی برای ترددهايی باشد كه اكنون با وسایل نقلیه شخصی صورت می گيرد.

جانشين فنی مديرعامل شركت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح كرد: فاصله بین ایستگاه‌ها به‌طور متوسط یک کیلومتر است؛ اما در فاصله ۲ایستگاه محلاتی و اقدسیه که مراحل ساخت را طی می کند، فاصله به ۲۲۰۰متر می رسد.

گفتنی است؛خط سه مترو تهران با طول 37 کيلومتر، از ايستگاه آزادگان در ابتدای جاده ساوه آغاز شده و پس از گذشتن از نعمت آباد، عبدل آباد، قلعه مرغی، راه آهن، مولوی، منيريه، امير اکرم، چهارراه ولی عصر (عج)، ميدان ولی عصر (عج) و فاطمی با تغيير جهت در ايستگاه شهيد قدوسی در ايستگاه ميدان قائم به پايان می رسد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار