تحولات مناطق شهرداری تهران را اینجا بخوانید

از اجرای طرح جهادی مبارزه با آ‌فت سفیدبالک ها تا اسکان مسافران تابستانی در بوستان آزادگان را در این گزارش بخوانید.

*اجرای طرح جهادی مبارزه با آ‌فت سفید

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 6 از اجرای طرح جهادی مبارزه با آفت مگس سفید در منطقه خبر داد.

سید رضاخاتمی رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهارکرد: در راستای کنترل آفت سفید بالک ها ضمن انجام بازدیدهای مستمر و نصب رول‌های زرد، وضعیت آفت رصد می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون 600 کارت آبی بر روی 22 هزار اصله درخت نصب و تعداد 21 هزار رول زرد رنگ بر درختان صورت گرفته است.

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 6 گفت: آب شویی‌های مستمر بصورت شبانه با صابون‌های گیاهی، شروع سمپاشی بالغ بر 140 لیتر با سموم غیر شیمیایی سازگار با محیط زیست از دیگر اقدامات در زمینه کنترل آفت سفید بالک ها در منطقه است.

*اهدا نوشت افزار در ازای پسماندهای خشک

قائم مقام شهرداری منطقه 11 از اهدا نوشت افزار به دانش‌آموزان در ازای پسماندهای خشک خبر داد.

وحید محمدی قائم مقام شهرداری منطقه 11 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به منظور آگاه‌سازی دانش آموزان با ضرورت بازیافت و حفاظت از محیط زیست طرح تفکیک پسماندهای خشک از مبدا همزمان با بازگشایی مدارس در 37 مدرسه ناحیه 3 اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان تهاتر پسماندهای خشک منطقه 11، 45 تن است که 11 تن آن در ناحیه 3 جمع آوری می‌شود ، افزود: با مشارکت و همراهی 7 هزار دانش آموز این میزان رشد چشمگیری را در بر خواهد داشت.

محمدی گفت: به منظور ترغیب خانواده‌ها به مشارکت در این طرح و انجام تفکیک پسماند از مبدا بسته‌های تشویقی شامل نوشت افزار به دانش‌آموزان اهدا می شود.

*بوستان آزادگان میزبان مسافران تابستانی

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15 گفت: ایستگاه های اسکان مسافران به منظور رفاه حال آنان تا پایان تابستان در بوستان آزادگان مستقر هستند.

ابوالفضل حیدری معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح گردشگری تابستان ایستگاه های اسکان مسافران در سالن مدیریت بحران منطقه واقع در بوستان آزادگان مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: این ستاد دارای امکانات رفاهی لازم شامل نمازخانه، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است.

حیدری گفت: مسافران می‌توانند از اقصی نقاط کشور تا پایان شهریور ماه در ایستگاه‌ مسافران واقع در دروازه جنوب شرقی تهران اسکان داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار