مشهد؛

تامین سه هزار تخت بیمارستانی از طریق تغییر کاربری بیمارستان قائم (عج) مشهد

با طریق تغییر کاربری حاشیه بیمارستان قائم (عج) می توان مبلغ مورد نیاز برای احداث یک هزار تخت بیمارستانی را تامین کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد، استاندار خراسان رضوی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز پزشک در جمع خبرنگاران گفت: بدون حذف بیمارستان قائم (عج) و از طریق تغییر کاربری حاشیه آن می توان مبلغ مورد نیاز برای احداث یک هزار تخت بیمارستانی و همچنین بازسازی این بیمارستان را تامین کرد.

علی رضا رشیدیان با اشاره به اینکه هم اکنون کلانشهر مشهد سه هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد، افزود: برای رفع این نیاز، راهکارها و طرح های مختلف ارائه شده که از جمله آنها می توان به تغییر کاربری بیمارستان قائم (عج) و تکمیل بیمارستان امام رضا (ع) مشهد اشاره کرد.
وی گفت: نرخ بخش های مشمول کاربری در بیمارستان قائم (عج) بر پایه قیمت های سال 1393 محاسبه شده و در کمیسیون ماده پنج مورد تصویب قرار گرفته است و منتظر پذیرش و دستور وزارت بهداشت در این زمینه هستیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تکمیل پروژه در حال احداث بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد افزود: تکمیل این پروژه براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیازمند 800 میلیارد ریال اعتبار است.


وی ادامه داد: به گفته رییس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد اگر استانداری 100 میلیارد ریال تخصیص دهد، وزارت بهداشت 700 میلیارد ریال دیگر را تامین خواهد کرد.

رشیدیان تاکید کرد: استانداری خراسان رضوی به صورت رسمی و کتبی برای تامین مبلغ مزبور آمادگی دارد.
بیمارستان های امام رضا (ع) و قائم (عج) در مشهد با قدمت بسیار هم اکنون دو بیمارستان بزرگ آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

هم اکنون چهار هزار و 700 تخت بیمارستانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد.
یکم و پنجم شهریور ماه همزمان با سالروز تولد ابوعلی سینا و زکریای رازی به ترتیب روز پزشک و روز داروساز در کشور نامگذاری شده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.