راه‌اندازی دو هزار تخت ویژه تا پایان سال در سراسر کشور /عدم اجازه افزایش واردات روغن پالم

راه اندازی دو هزار تخت ویژه تا پایان سال، پاسخ به شایعه سرکشی به حساب مالی جامعه پزشکی از جمله اخبار حوزه سلامت در هفته‌ گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد.

وزیر بهداشت که با هدف بازدید از پروژه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی به استان مازندران سفر کرده است از بهره برداری بیمارستان آمل ظرف سه ماه آینده خبر داد.

  دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت ضمن اعلام این خبر همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد‌، گفت: نظام پرداخت در وزارت بهداشت بعد از 30 سال تغییر می کند.

سرکشی به حساب مالی جامعه پزشکی شایعه بود 
دکتر محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: با پیگیری‌های مجدانه تفاهمی را در عرصه ملی انجام دادیم تا تسهیلات لازم را در اختیار جامعه پزشکی قرار دهیم.

توافق وزیر بهداشت و رفاه برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در بخش خصوصی 
یعقوب جعفری نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: وزیر بهداشت طبق نامه‌ای به وزیر رفاه خواستار کاهش ساعت کاری پرستاران در بخش خصوصی شد.

سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان اجازه افزایش واردات روغن پالم را نمی‌دهد 

رییس سازمان غذا و دارو هشدار داد: سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان اجازه افزایش واردات روغن پالم را نمی دهد، با متخلفان به شدت برخورد می کنیم.

ضرورت نهادینه سازی فرهنگ صرفه جویی در هزینه کرد بخش‌های بهداشتی درمانی 
وزیر بهداشت در نشستی با روسای دانشگاههای علوم پزشکی بر لزوم صرفه جویی در تمامی بخش های بهداشتی درمانی و مدیریت بهینه منابع تاکید کرد.

تعرفه‌های خدمات پرستاری به شورای عالی بیمه رفت 
 شمس الدین شمس عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: بالاخره پیگیری ها، مذاکرات و نشست های سازمان نظام پرستاری نتیجه داد و تعرفه های خدمات پرستاری به طور کامل برای تصویب نهایی از وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه رفت.

خبر خوش وزارت بهداشت برای مبتلایان به هپاتیت C مقاوم به درمان 

مهدی پیرصالحی مدیرکل نظارت بر دارو و مواد‌مخدر سازمان غذا و دارو گفت: داروی مبتلایان به هپاتیت C مقاوم به درمان که هزار یورو به ازای هر قرص بود با شروع تولید داخلی با قیمت 50 هزار تومان عرضه خواهد شد.

نخستین واکسن موثر ضد بیماری ویروسی ابولا کشف شد 
پزشکان موفق به کشف اولین واکسن موثر علیه بیماری ویروسی مهلک ابولا شدند. این بیماری از دسامبر ۲۰۱۳ تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر را در غرب آفریقا کشته است.
به نقل از خبرگزاری فرانسه سازمان بهداشت جهانی با اعلام این خبر، کشف واکسن ابولا را یک «پیشرفت بسیار امیدوارکننده» خوانده است.

نظام اعتباربخشی مراکز آموزش مداوم از نیمه دوم سالجاری اجرا می شود 
علي بیداری مدیر کل آموزش مداوم جامعه پزشکی با اعلام این خبر گفت: در راستای نظام اعتباربخشی مراکز و برنامه های آموزش مداوم مصوب سی و سومین نشست شورایعالی آموزش مداوم و نیز پیرو تصویب استانداردهای اعتباربخشی مراکز و برنامه های آموزش مداوم مصوب سی و چهارمین نشست این شورا اقدامات عملی برای استقرار نظام اعتباربخشی مراکز آموزش مداوم از نیمه دوم سالجاری آغاز می شود.

رشته جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد می‌شود 
دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: 300 رشته در هیأت‌های بورد علوم پزشکی تأیید و تعدادی از آنها در جلسه اخیر شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت تصویب شد.
سیاست‌های جمعیتی وزارت بهداشت تشریح شد 
مديركل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس تأكيد كرد: سياست‌هاي جمعيتی وزارت بهداشت كاملاً براساس سياست‌های كلي جمعيت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تدوين شده است.

واکنش وزارت بهداشت به کیفیت تجهیزات بیمارستانی 

مهندس سید حسین صفوی مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو افزود: تجهیزات و ملزومات پزشکی که در بیمارستان ها استفاده می شود از لحاظ کیفیت هیچ مشکلی ندارند ولی نحوه نگهداشت آن ها باید به دقت توسط مسئولین در مراکز درمانی صورت گیرد.

سهم پرتوکاران از درآمد بیمارستان‌ها با اجرایی شدن طرح مبتنی بر عملکرد 
معاون درمان وزیر بهداشت گفت:با اجرایی شدن طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد رادیولوژیست‌ها از درآمد بیمارستان‌ها سهم می‌برند.

احتساب دوران سربازی پزشکان متخصص در سنوات تعهدات نیروی انسانی(ضریب k) 
فارغ التحصیلانی که خدمت سربازی خود را در حرفه پزشکی گذرانده‌اند به عنوان خدمت طرح نیروی انسانی محاسبه شده و به میزان نیم برابر مدت تحصیل محاسبه می‌شود.

بدهی 130 میلیارد تومانی بیمه‌ها به بیمارستانهای تابعه تا پایان سال 93 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تأکید بر رعایت اقتصاد مقاومتی در چارچوب اقتصاد سلامت، تجویز منطقی دارو در بیمارستان ها، خدمات پاراکلیکینک و تصویربرداری بجا و در صورت ضرورت را از مصادیق رعایت اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری دانست.

تامين نيازهای درمانی مردم منطقه در اولويت است 
وزير بهداشت در بازديد از اولين مركز پرتودرمانی استان مازندران بر لزوم در اولويت قرار دادن نيازهای درمانی مردم در بهره مندی از تجهيزات مدرن تاكيد كرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.