اعزام دو نفره جودوکاران به روسیه؛

محجوب‌ جا زد، یا جازده شد؟

تیم ملی جودو ایران در حالی با دو ورزشکار راهی روسیه می‌شود که محجوب‌ در آخرین لحظات از اعزام انصراف داد.

محجوب‌ جا زد یا جازده شدبه گزارش خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان: کادر فنی تیم ملی جودو، برای کسب سهمیه المپیک اعزام تیم به صورت کامل را منتفی کرد و تصمیم گرفت تا روی ورزشکارانی سرمایه گذاری کند که شانس مدال آوردنشان در مسابقات بیشتر است و می‌تواند در مدت زمان باقی مانده تا المپیک 2016 جایگاه خود را در رنکینگ فدراسیون جهانی ارتقا دهند.

 آرش میر اسماعیلی، نایب رئیس و مدیر تیم‌های ملی فدراسیون جودو در این خصوص گفت:  برنامه ریزی کرده‌ایم تا بعد از رقابت‌های آسیایی فقط روی چند نفر خاص سرمایه گذاری کنیم که بتوانیم حداقل دو تا سه سهمیه بگیریم در همین راستا، جواد محجوب ملی‌پوش وزن 100- کیلو گرم و سعید ملایی جودوکار وزن 81 کیلو گرم با توجه به جایگاه‌شان در جدول رده بندی و اینکه به رسیدن در جمع 22 نفر اول وزن خود نزدیک هستند اولین گزینه های فدراسیون برای اعزام‌ها به حساب می‌آیند.

 امید قاسمی نژاد هم باتوجه به تغییر اجباری دروزن خود مجبور است در 90 کیلو گرم مبارزه کند و در حالی که در وزن 81 به 22 نفر اول نزدیک بود و بردهایی به مراتب بهتر از ملایی در کارنامه‌ داشت توسط کادر فنی  زارعیان به یک وزن بالاتر فرستاده شد.

رقابت‌های جایزه بزرگ روسیه مقصد بعدی جودوکاران است و کادر فنی این بار هم اعزام دو ملی پوش را در دستور کار قرار داده اما نکته جالب در اعزام به روسیه جا زدن محجوب از اعزام است.

 سنگین وزن جودوی ایران که بعد از بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون مدتی از نظر روحی به هم ریخته بود، در مسابقات مغولستان موفق شد پس از مدتها به مدال برنز برسد و با کوله‌ای پربار از سفر باز گردد اما محمد علی رستگار، رئیس فدراسیون جودو از انصراف محجوب از حضور در مسابقات جایزه بزرگ روسیه خبر داد و در این باره گفت: محجوب در مسابقات مغولستان وزن کم کرده بود و با توجه به نزدیکی زمان این مسابقه با رقابت‌های جایزه بزرگ مغولستان، وی تصمیم گرفته در این رقابت‌ها به میدان نرود.

جواد محجوب سنگین وزن استثنائی جودو که چندین سال بهترین مدال‌ها از جمله طلای مسابقات مسترز را برای این رشته المپیکی به ارمغان آورد در حال حاضر از نظر روحی بسیار به هم ریخته است و به نظر می‌رسد آنگونه که باید و شاید برای رفتن به المپیک و حضور در این رقابت‌های حساس انگیزه نداشته باشد.

 امیر قاسمی نژاد که در مسابقات مغولستان با نظر خود اعزام نشده بود، در پیکارهای جایزه بزرگ روسیه با هم اندیشی مسئولان فدراسیون برای اعزام کاندید شد تا تیم ملی جودو با دو ورزشکار و مجید زارعیان به عنوان سرمربی مسافر روسیه شود، هر چند شنیده‌ ها از منابع موثق حاکی از آن است که قاسمی نژاد از ابتدا در لیست اعزام بوده است و جایگزینی در کار نبود.

 با توجه به روند برنز آوری ملایی در رقابت های جایزه بزرگ پیش بینی می شود برنز دیگری در انتظار جودو ایران باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازیکنان ، بازی ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار