رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت:

اختصاص 70 درصد تخت‌های بخش قلب به بیماران دیابتی

رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت با اشاره به روند نامناسب بیماران دیابتی و ابتلای آنها به عوارض این بیماری گفت: نزدیک به 60 تا 70 درصد تخت‌های بخش قلب به بیماران دیابتی اختصاص دارد.

اسدا... رجب رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند نامناسب درمان بیماران دیابتی اظهار کرد: به دلیل آنکه بیشتر افراد مبتلا به دیابت، از روند درمانی بسیار خوبی برخوردار نیستند به عوارض این بیماری دچار می‌شوند و نزدیک به 60 تا 70 درصد تخت‌های بخش قلب به بیماران دیابتی اختصاص دارد و اغلب آنها در سنین 45 تا 65 سال هستند.

وی افزود: به دلیل آنکه به بحث درمان بیماری دیابت بیش از پیشگیری توجه می‌شود، درمان این بیماران سخت‌تر خواهد شد، این افراد اغلب زمانی برای درمان بیماری دیابت خود مراجعه می‌کنند، که کمتر از 10 سال از بیماری آنها گذشته است و آنها از بیماری خود مطلع نبودند.

رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت ادامه داد: نسخه اولیه برای بیمار مبتلا به دیابت، آموزش وی است با آموزش این بیمار می‌توان هزینه‌های عوارض بیماری دیابت را کاهش داد و این میزان تا 24 درصد هزینه‌های پیشگیری می‌رسد.

رجب با اشاره به برنامه‌های انجمن دیابت بیان کرد: انجمن دیابت، سمیناری را در اول مرداد ماه برگزار می‌کند و محوریت اصلی این سمینار، در زمینه تغذیه صحیح و پیشگیری از بیماری دیابت خواهد بود. با پیشگیری از این بیماری می‌توان از بروز عوارض مختلف کلیوی و قلبی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: به افرادی که بیش از 25 سال است به دیابت نوع  1 مبتلا هستند و به عوارض این بیماری دچار شدند در سمینار دیابت جوایزی اعطا خواهد شد.
همچنین در روز دوم مرداد ماه سال جاری که روز تقدیر از آموزش دهندگان دیابت است از افرادی که سالیان زیادی دراین زمینه کار کردند، تقدیر خواهد شد.






انتهای پیام/

برچسب ها: دیابت ، تخت ، درمان ، آموزش ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار