دعوت صربستان از تراکتورسازان ایران

قائم مقام شرکت ساخت ماشین آلات کشاورزی صربستان در نشستی با سفیر جمهوری اسلامی ایران از شرکت‌های تولیدکننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتورسازان ایران برای همکاری و مشارکت دعوت کرد.

 به گزارش حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ایوان پتریچ در دیدار با مجید فهیم پور با اشاره به مجهز بودن کارخانه اش به پیشرفته ترین و مدرنترین تجهیزات و ماشین آلات اتومایتک (رباط) گفت : این شرکت ماشین آلاتی را تولید می کند که در تمامی کارهای مربوط به کشاورزی درمزارع ازجمله شخم زنی ودرو کردن و پاشیدن بذر کار برد دارند.

وی ضمن اشاره به اینکه این شرکت با بیش از 20 کشور از جمله هندوستان، الجزایر، روسیه، لیبی، تونس، مراکش، اوکراین، فرانسه و آلمان همکاری بسیار خوبی دارد، گفت : ما در حال حاضر علاوه بر تولید ماشین آلات کشاورزی، تراکتور با موتورهای مختلف را نیز مونتاژ می کنیم.

وی افزود که این شرکت تصمیم دارد در آینده نیز با برنامه گسترش کارخانه تراکتورسازی با موتورهای مختلف را خود تولید کند.

پتریچ تحریم برکشورها را اقدامی غیر بشر دوستانه و به زیان مردم دانست و گفت : ایران به رغم تحریم ها توانست که درعرصه های مختلف ازجمله تراکتورسازی وامور کشاورزی به موفقیت های بزرگی دست یابد.

وی افزود : ما خواهان همکاری با شرکت های ایرانی هستیم که درامور کشاورزی فعالیت دارند ودرکنار یکدیگر در بازار سوم حضور پیدا کنیم.

شرکت تولید کننده ماشین آلات کشاوری آگرو مکانیک که درمنطقه بولیواتس در حدود 200 کیلومتری جنوب پایتخت صربستان واقع شده درگذشته در غالب یک شرکت تراکتورسازی دولتی فعالیت داشته وازسال 2007کاملا به بخش خصوصی واگذار شده است.

مجید فهیم پور سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز دراین دیدار گفت: ایران به رغم تحریم های مختلف توانسته است که در بسیاری از عرصه ها از جمله فناوری هسته ای صلح آمیز، صنایع مختلف، خودروسازی، تراکتور سازی، کشاورزی به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یابد.

وی، اتکاء به نیروی بومی و همچنین خودباوری و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را از رموز موفقیت وپیشرفت کشورمان در امور مختلف دانست و گفت که ایران بر اساس احترام متقابل خواهان همکاری با کشورهاست.

سفیر کشورمان در بلگراد همکاری کشاورزی را از جمله اولویت های همکاری ایران با صربستان بر شمرد وگفت: دیدار مقامات وکارشناسان دو کشور برای آشنایی با تولیدات وامکانات یکدیگر دربخش کشاورزی و دیگر بخش ها می تواند به سرعت بخشیدن همکاری های دو جانبه کمک زیادی کند.

فهیم پور همچنین با اشاره به پیشرفت صنایع مختلف درایران درزمینه های مختلف ازجمله تراکتورسازی وهمچنین زمینه مساعد صربستان برای فعالیت های کشاورزی گفت که ایران وصربستان می توانند درعرصه های گوناگون از جمله کشاورزی و دامداری همکاری بسیار گسترده ای داشته باشند. 

سفیر کشورمان در بلگراد با توجه به اهمیت صربستان در منطقه بالکان و همچنین ایران درحوزه خلیج فارس وخاورمیانه برراهیابی تولیدات صنایع تهران و بلگراد در بازار سوم تاکید کرد. 

فهیم پور همچنین آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد را برای ارایه تسهیلات به صاحبان شرکت ها وصنایع داران، تجار وبازرگانان وارتباط آنها با تجار ایرانی اعلام کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار