عضو هیئت امنای انجمن حمایت از بیماران کلیوی مطرح کرد:

بی‌توجهی به تعداد تخت‌های دیالیز در کشور

عضو هیئت امنای انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به وضعیت دستگاه‌ها و تخت‌های دیالیز گفت: هم اکنون هیچ توجهی به وضعیت دستگاه‌های دیالیز نمی‌شود.

داریوش آرمان، عضو هیئت امنای انجمن حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مساله دستگاه‌های تخت های دیالیز اظهار کرد: هم اکنون هیچ توجهی به وضعیت دستگا‌ههای دیالیز و تعداد تخت‌های آن نمی‌شود، این مساله با توجه به تعداد بیماران دیالیزی اهمیت دارد. 

وی افزود: هر چند شرایط تخت‌های دیالیزی در کشور بهبود پیدا کرده است اما تا رسیدن به شرایط ایده‌آل در این زمینه فاصله داریم، این فاصله به خصوص در زمینه استانداردهای دستگاه دیالیز دیده می شود. 

عضو هیئت امنای انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به شرایط دستگاههای دیالیز بیان کرد: دستگاه‌های دیالیزی در کشور وجود دارد که بیش از 20 سال از عمر‌ آنها می‌گذارد ولی این دستگاه‌ها همچنان چندین باره به کار گرفته می‌شوند. 

آرمان تصریح کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی از مسئولین کشور به خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت انتظار دارد، برای کاهش فاصله بیماران دیالیزی با مراکز دیالیز تلاش کنند هم‌اکنون فاصله بسیار زیادی تا رسیدن به شرایط آرمانی بیماران دیالیزی داریم، هم‌اکنون خبرهای خوشی پیرامون ساخت دستگاه‌های دیالیزی در کشور شنیده می‌شود. 

وی بیان کرد: امیدواریم وابستگی کشور در زمینه دستگاه‌های دیالیز به حداقل ممکن خود برسد و در این زمینه با مشکل کمتری روبرو شویم. 




انتهای پیام/ 

برچسب ها: دیالیز ، کلیه ، تخت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار