معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور:

تعقیب قضایی، برخورد بی اغماض با عاملان تجاوز به محیط زیست

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، گفت: متأسفانه شاهد تجاوز و تعدی به جنگل‌ها و مراتع ملی به بهانه‌ها و اشکال مختلف هستیم که باید عاملان آن را بدون هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، محمدجواد حشمتی در مراسم تودیع و معارفه بازرس‌کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی که صبح امروز در محل سازمان برگزار شد گفت: سازمان بازرسی کل کشور 2 وظیفه اساسی و عمده بر عهده دارد که نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین است، بنابراین اهتمام بازرسان و مدیران و همه شاکله سازمان معطوف به این مسئله و موضوع است تا بتوانیم به‌درستی انجام وظیفه کنیم.
این عضو معاون دیوان عالی کشور با هشدار درباره بی‌توجهی به قانون در کشور گفت: اگر امروز ما شاهد تجاوز و تعدی به منافع و به منابع ملی در بخش‌های مختلف هستیم در اثر عدم توجه به قانون است. اگر به قانون توجه نشود و هر کس سعی کند برای منافع زودگذر خود قانون را دور زده یا زیر پا بگذارد قاعدتاً وضعیت ما همین خواهد بود که در آن قرار داریم، بنابراین باید سازمان بازرسی تلاش کند با اطلاع‌رسانی، پیگیری و هشدار به سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف قانون را در یک جایگاه مناسبی قرار دهد تا همه به قانون توجه کنند.
حشمتی تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری بحث «خاک، آب ‌و هوا» سه رکن و مثلث مهمی است که اگر کشور می‌خواهد به اعتلا، خودکفایی و استقلال برسد باید این سه رکن مورد توجه قرار گیرد. اگر این سه رکن باشد قطعاً بحث اعتلا و استقلال کشور نیز به سامان می‌رسد.
این عضو هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری با اشاره به بی‌مهری‌های صورت گرفته در حوزه محیط‌ زیست در اقصی و نقاط کشور گفت: متأسفانه شاهد تجاوز و تعدی به جنگل‌ها و مراتع ملی به بهانه‌ها و اشکال مختلف هستیم که باید عاملان آن را بدون هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار داد.
وی چالش دیگر جامعه را عدم توجه به افکار عمومی دانست و افزود: متأسفانه شاهدیم آنان که در مصادر امور هستند به میزان رضایت، دلخوری‌ها و گلایه‌های جامعه توجه ندارند که این هم یکی از چالش‌های ما است و مقام معظم رهبری در این زمینه تأکید داشتند که مسئولان به افکار عمومی توجه ویژه داشته باشند.
حشتمی خاطرنشان کرد: لذا می‌طلبد بازرسان سازمان حتماً به این دو مسئله توجه داشته باشند، تأکید من این است که بحث اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های مختلف را باید به‌درستی پیگیری، رصد و اندازه‌گیری کرد تا مشخص شود دستگاه‌ها چقدر به این موضوع توجه دارند. حتی باید هر دستگاهی که در بحث اجرای قانون موفق بوده و ضوابط در آن دستگاه به‌صورت دقیق اجرا می‌شود را تشویق کرد تا این روند الگو قرار بگیرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار