در حاشیه‌های پزشکی این هفته باشگاه خبرنگاران بررسی شد

جمع آوری هفتاد قلم داروی بی‌کیفیت از بازار/ حکایت ادامه دار صف‌های طولانی پذیرش در اورژانس / برخورد قضایی با فعالیت غر مجاز برخی عطاری‌ها

حاشیه‌های پزشکی این هفته باشگاه خبرنگاران که شب گذشته از بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما پخش شد، به سراغ موضوعاتی چون جمع آوری هفتاد قلم داروی بی‌کیفیت از بازار، حکایت ادامه دار صف‌های طولانی پذیرش در بیمارستان‌ها و برخورد قضایی با فعالیت غر مجاز برخی عطاری‌ها رفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بسته حاشیه‌های پزشکی این هفته باشگاه خبرنگاران به سراغ برخی مراکز اورژانس و بیمارستان‌ها که از داروهای بی‌کیفیت استفاده کردند رفت زیرا این موضوع موجب گلایه برخی بیماران در این روز‌ها شده است. 

به گفته یکی از این بیماران برخی از این دارو‌ها اثری که باید داشته باشند را ندارند و حتی نوع کره‌ای آن‌ها که به تازگی وارد بازار شده و قیمت ارزان‌تری دارد کیفیت لازم را نیز ندارد. 

فرد دیگری در این خصوص افزود: برخی از پزشکان اظهار دارند که دوز دارو‌ها باید افزایش یابند تا اثرگذاری بهتری داشته باشند و براساس گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، دکتر خسرو نیا متخصص گوارش و کبد در همین خصوص اظهار داشت: ما هم با این مساله برخورد داشته‌ایم و بنابراین برخی از داروهایی که تجویز می‌کنیم اثر آنچنانی ندارد. 

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه توضیح داد: حدود ۷۰ قلم دارو را از بازار جمع‌آوری کرده‌ایم تعدادی از این دارو‌ها تولید داخل و تعدادی وارداتی بودند که به محض تشخیص از بازار جمع‌آوری شده‌اند. 

حکایت صف‌های طولانی پذیرش 
این روز‌ها برخی بیماران از انتظار طولانی در صف‌های پذیرش در اورژانس بیمارستان‌های دولتی گلایه دارند که طبق پی گیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیماری در این زمینه اظهار داشت: بیش از نیم‌ساعت است که در صف منتظر مانده‌ام اما هنوز پذیرش انجام نشده این در حالی است که بیماران معتقدند اورژانس باید سرعت بیشتری در پذیرش بیماران بد حال داشته باشد. 

به گزارش خبرنگار باشگاه و طبق اعلام مراجعه کنندگان به اورژانس‌های بیمارستان‌های دولتی فرم پذیرش تازه به عنوان ابتدای راه مریض و همراهان وی است و در این راستا برخی بیماران حتی سه روز منتظر تخت CCU بوده‌اند. 

برخورد غذایی با برخی عطاری‌ها که فعالیت غیر قانونی دارند 
باتوجه به اینکه برخی از عطاری‌ها دارای فعایت غیر قانونی هستند، دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در این خصوص گفت: با برخی عطاری‌هایی که فعالیت غیر مجاز داشته‌اند برخورد کرده‌ایم و حتی برخی از متخلفین به دادگاه معرفی شده‌اند و در برخی موارد نیز مراکز فروش متادون شناخته شده‌اند که البته به گفته وی تخلفات آن‌ها به فروش متادون ختم نمی‌شود. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران پیرامون نبود بازرسی‌ کافی افزود: بله ما می‌پذیریم بازرسی‌ها کم است و باید ابزار نظارتی را افزایش دهیم. 

آیا از تمامی حوادث باید فیلمبرداری کرد
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در صحنه تصادفی که طی روزهای اخیرافتاده بود تعدادی از افراد حاضر در این صحنه به جای امداد رسانی و فراهم کردن شرایط برای زود‌تر رسیدن تیم‌های امدادی به مصدومان مشغول فیلمبرداری از این حادثه بودند که این امر موجب بروز ترافیک سنگین و تاخیر تیم‌های امدادی به صحنه تصادف بودند بنابراین به نظر می‌رسد سزاوار نیست در بروز چنین حوادثی به فکر تصویر‌برداری و انتشار آن در فضای مجازی باشیم. 





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.