افزایش صادرات محصولات لبنی و پروتئینی به بازارهای هدف

معاون وزير جهاد کشاورزی در امور توليدات دامی از برنامه ريزی برای صادرات مستمر محصولات پروتئينی و لبنی به بازارهای هدف خبر داد و گفت: پارسال 70 هزار تن گوشت مرغ صادر شد که امسال به 100 هزار تن افزايش می‌يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حسن رکني گفت: توليد گوشت در کشور شرايط خوبي دارد و هفتمين کشور توليد کننده اين محصول هستيم و ميانگين مصرف سرانه در کشور ما بيش از دو برابر جهاني است.

وي افزود : اين مصرف سرانه نشان مي دهد گرايش به مصرف گوشت هاي کم چرب در جامعه بيشتر است و البته ميزان توليد 2 ميليون تن گوشت مرغ با توجه به ظرفيت هايي که ايجاد شده تا سه ميليون تن هم قابل افزايش است.

رکني در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت : در بخش گوشت قرمز مقداري واردات داريم که با توجه به توان داخلي مي توانيم در سالهاي آينده به خودکفايي برسيم که در اين مسير قرار داريم.

معاون وزير جهاد کشاورزي اظهار داشت :‌ در سال هاي آينده بايد به سمت صادر کننده گوشت قرمز حرکت کنيم که با توسعه فرآيند توليد و اصلاح ژنتيک دام ها قابل تحقق است.

رکني درباره صادرات محصولات لبني و شير هم گفت:‌سالانه 8 ميليون و 600 هزار تن شير در کشور توليد مي شود و محصولات لبني در ايران از تنوع زيادي برخوردار است.

وي افزود‌: در سال 92 پانصد و پنجاه هزار تن شير و محصولات لبني به منطقه صادر کرديم که در سال گذشته افزايش يافته است و براي سال جديد هم برنامه گسترش بازارهاي هدف در دست داريم.

رکني درباره تنظيم بازار داخل هم گفت : ظرفيت توليد به اندازه اي است که مي توانيم علاوه بر توسعه صادرات نياز داخلي را نيز به خوبي تامين کنيم و قيمت گوشت مرغ در 10 ماه پارسال به ضرر توليد کننده بود و در دو ماه آخر مقداري افزايش يافت که با استفاده از ذخاير گوشت مرغ قيمت ها را ساماندهي کرديم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار