وزیر بهداشت:

50 هزار تخت بيمارستانی فرسوده در كشور وجود دارد

قاضی زاده هاشمی گفت: 83 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد اما حدود 50 هزار تخت بيمارستانی در كشور فرسوده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی وزارت بهداشت که در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: در آموزش پزشکی کارهای زيادي بر زمين مانده است و نمی‌توان بدون توجه به آموزش شاهد پیشرفت در زمینه پزشکی و تحول سلامت باشيم اين درحالي است كه طي دو دهه اخیر آموزش پزشکی به دلیل گسترش بی‌رویه آسیب دید و این مساله مانع از توسعه عادلانه آموزش شده است.

وی افزود: در مدل توسعه آموزش پزشکی سلیقه پردازي ايجاد شد و این مساله تحت فشارهای محلی صورت گرفت و در جایی دیگر آموزش را برای پژوهش و دیده شدن در  نمایه‌های بین‌المللی به کار بردند که یک موضوع آسیب جدی به حوزه پزشکی کشور محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت اظهار داشت: اقدامات لازم در بخش آموزش هم باید به اتمام برسد و با توانمندی که در کل کشور در حوزه آموزش وجود دارد و با توجه به تجربه معاون آموزشی جدید این وزارتخانه همکاری ميان معاونت علمی و فناوری و معاونت آموزشی وزارت بهداشت ايجاد شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: برخی از دانشجویان ما به منظور تحصیل در رشته‌های پزشکی به خارج از کشور می‌روند و خود و خانواده‌هایشان گرفتار می‌شوند بنابراين بايد اجازه داده شود تا بخش خصوصی نیز دانشگاه احداث كند و شاید بتوان برای اين موضوع به دانشگاه‌های جامع مجوز احداث بدهیم.

وي بيان داشت: دانشجویان ایرانی به کشورهای امارات، اکراین، مالزی و ترکیه برای تحصیل می روند و ما در کشور نیز برای این دانشجویان یک آزمون برگزار می‌کنیم باید دانشجوهای تحصیل کرده در رشته پزشکی در این کشورها را توانمند سازی کنیم و به آنها مهارتهای لازم را آموزش دهیم. 

وزير بهداشت با اشاره به تعداد زیاد پزشک، اظهار داشت: 83 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد که از آن میان 50 هزار تخت فرسوده هستند بنابراين بخشی از بداخلاقی‌هایی که در حوزه پزشکی وجود دارد به دلیل تناسب نداشتن عرضه و تقاضا است و به دلیل آنکه امکان رقابت در زمینه پزشکی صلب شده است امکان به وجود آمدن این تناسب وجود ندارد و باید در ظرفیت‌های حوزه پزشکی تجدید نظر شود. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار