عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد:

نگرانی از کمبود بیش از 6هزار تخت بیمارستانی/ واگذاری تامین تخت بیمارستان‌های دولتی تحت نظارت باشد

یکی از مشکلات جدی حوزه سلامت که به سادگی قابل حل نیست کمبود نزدیک به 6هزار تخت بیمارستانی است که به نظر می رسد جز با مشارکت بخش خصوصی قابل حل نباشد.

شهلا میرگلوبیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: متاسفانه کمبود تخت های بیمارستانی بیش از چیزی است که عنوان می شود و براساس آمار مشخص شده نزدیک به شش هزار تخت بیمارستانی در کشور کم است که مشکلات زیادی را در روند ارائه خدمات درمانی به بیماران ایجاد کرده است.

وی گفت: این مشکل به سادگی قابل حل نیست و بخش دولتی به علت مشکلات چند علتی توانایی حل این معضل را ندارد چرا که تامین این میزان تخت نیازمند اعتبارات مالی فراوانی است که در حال حاضر وزارت بهداشت توانایی تامین آن را ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه طرح واگذاری تامین تخت‌های بیمارستانی به بخش خصوصی باید تحت نظارت وزارت بهداشت صورت گیرد، خاطرنشان کرد: این طرح در سایر کشورها موفقیت‌های خوبی به همراه داشته است البته باید تاکید شود که موفقیت این طرح در کشور ما منوط به این است که نظارت‌ها بر عهده وزارت بهداشت باشد وگرنه نمی‌توان به آینده آن امیدوار بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.