میر اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگارن:

از سرمربی جدید تیم ملی جودو حمایت می‌کنم/در انتخاب کادر فنی دست سرمربی را بازگذاشتیم

نایب رئیس فدراسیون جودو گفت: برای خارج شدن جودو از این حالت عملکرد تیم را مسابقه به مسابقه ارزیابی خواهیم کرد و از سرمربی حمایت می‌کنیم.

آرش میراسماعیلی نایب رئیس فدراسیون جودو و کوراش در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون شورای فنی را تشکیل دادیم و همه بر این نظر بودند که برای تیم ملی بزرگسالان مربی خارجی انتخاب کنیم اما متاسفانه پروسه انتخاب مربی خارجی طولانی شد و چون مسابقات انتخابی المپیک را در پیش داریم تصمیم گرفتیم که مربی داخلی انتخاب کنیم شورای فنی را تشکیل دادیم و به جمع بندی رسیدیم که مجید زارعیان تیم را در دست بگیرد.

نایب رئیس فدراسیون جودو در ادامه گفت: با توجه به تجارب 12ساله وی در تیم ملی امیدواریم که بتوانیم اتفاقات بدی که در بازی‌های آسیایی رخ داد را جبران کنیم. فرصت کمی تا مسابقات قهرمانی آسیا داریم ولی روند، روند خوبی برای تیم بزرگسالان است.

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه زارعیان چند سالی از جودو به دور بوده است آیا وی در این مقطع می‌تواند به جودو کمکی بکند یا خیر؟ اذعان داشت: زارعیان مدتی از جودو به دور بوده است ولی بررسی‌های لازم را انجام داده‌ایم. وی کارشناس ارشد تربیت بدنی و از پیکره وزارت ورزش است و مدیریت خوبی دارد و می‌تواند تیم را جمع کند کادر فنی هم خیلی تاثیرگذار است و باید ببینیم چه نفراتی را به عنوان کادر خود معرفی می‌کند ما فرصت آزمون و خطا نداشتیم و باید یک فرد باتجربه را انتخاب می‌کردیم و مجموع نظرات در شورای فنی بر انتخاب ایشان بود.

وی در خصوص انتخاب کادر فنی و عوامل تیم ملی تصریح کرد: در زمینه انتخاب عواملی دست سرمربی را بازگذاشتیم و هیچ دخالتی در انتخاب کادر فنی نخواهیم کرد و ایشان را آزاد گذاشتیم تا کادر تیم ملی را خودشان انتخاب کنند و به ما برنامه بدهند و در نهایت سرمربی باید پاسخگوی نتایج کسب شده باشد. البته پیشنهادی هم مبنی بر استفاده از مربیان کره‌ای دادند که مورد استقبال شورای فنی قرار گرفت ولی بقیه نفرات را هنوز معرفی نکرده است.

میراسماعیلی در خصوص مدت قرارداد نیز گفت: طبق روال گذشته ما برای مربیان مدت تعیین خواهیم کرد و عملکرد وی را مسابقه به مسابقه ارزیابی می‌کنیم و براساس عملکرد، تیم را ارزیابی می‌کنیم نه براساس نتیجه، چون نتایج سریع اتفاق نخواهد افتاد و نمی‌توان مربی را براساس نتایجی که در مدت کوتاه بدست می‌آیند ارزیابی کرد فکر می‌کنم این روند باعث ایجاد انگیزه در مربی و کادر فنی خواهد شد و همچنین حاشیه امنیت را از بین می‌برد ولی از او برنامه بلند مدت گرفتیم.

وی همچنین گفت: مسابقات قهرمانی آسیا و بعد از آن مسابقات جهانی را در پیش داریم که مسابقات قهرمانی آسیا برای ما اهمیت زیادی دارد و حتما عملکرد کادر جدید را در مسابقات آسیایی 2015 ارزیابی ویژه خواهیم کرد همانطور که مسابقات نوجوانان و جوانان را ارزیابی کردیم.

میراسماعیلی در خصوص سرمربی سابق تیم ملی جودو اذعان داشت: آخوندزاده تا پایان بازی‌های آسیایی اینچئون با فدراسیون قرارداد داشت ولی از وی در بخش‌های دیگر استفاده خواهیم کرد.

نایب رئیس فدراسیون جودو در پایان خاطرنشان کرد: اردوهای تیم ملی جودو بعد از مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان آغاز می‌شود و برای خارج شدن جودو از این حالت حتما از سرمربی تیم حمایت خواهیم کرد تا او بتواند نتیجه خوبی بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار