استاد دانشگاه امام صادق(ع):

بسیج سازندگی بهترین گزینه برای ماموریت‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی است

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار كرد: بسیج بهترین گزینه برای انجام ماموریت های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی است، زیرا بُعد مردمی بسیج، آن را نسبت به سایر تشكل ها متمایز می كند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، عادل پیغامی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه بسیج نیروی خودجوش مردمی است كه در عرصه‌های مختلف حضور فعال و تاثیرگذاری داشته است، اظهارداشت: نقش بسیج در همه ماموریت ها یك نقش اساسی محسوب می شود، زیرا بسیج یك نیروی مردمی است و ما هر جا نقطه ضعفی داشته ایم از بسیج كمك گرفته ایم و به اهداف انقلاب اسلامی رسیده ایم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار كرد: اقتصاد مقاومتی یك اقتصاد مردمی است و چون بسیج نیز یك نیروی مردمی است، می تواند فعالیت های اساسی و بنیادی را در این مسیر هدایت كند، همچنین بسیج می تواند در ساماندهی اقتصاد مقاومتی نقش اساسی ایفا كند.

پیغامی با تاكید بر این كه بسیج به عنوان یك پایگاه ارزشی مردم نهاد محسوب می شود، تصریح كرد: بسیج سازندگی بهترین گزینه برای انجام ماموریت های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی است، زیرا بُعد مردمی بسیج، آن را نسبت به سایر تشكل ها متمایز می كند.

وی عنوان كرد: بسیج چه در داخل و چه در خارج از كشور نسبت به تشكل های دیگر جایگاه متمایزتر، والاتر و موثرتری دارد، زیرا در كنار جهاد و كوشش مضاعف، بُعد معنوی نیز به فعالیت های این عزیزان آمیخته شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) ضمن اشاره به تسهیلات ارائه شده توسط بانك مهر اقتصاد به فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی بیان كرد: این موضوع كه فعالان اقتصاد مقاومتی نیاز به حمایت مالی دارند، شكی نیست؛ اما همه حمایت ها به مسائل مالی ختم نمی شود و باید در كنار حمایت های مالی حمایت های دیگر نیز از فعالان اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

پیغامی گفت: البته باید به این نكته توجه شود كه به درستی تشخیص دهیم كه چه اشخاصی شایستگی دریافت این تسهیللات را دارند، در سراسر دنیا نیز این قضیه به این شكل صورت می گیرد كه آن فرد یا شركت كه تقاضای وام می دهد، باید ابتدا خود را اثبات كند تا بتواند وام مورد نظر را دریافت كند، اما متاسفانه در كشور ما بدون در نظر گرفتن توانایی فرد یا شركت تسهیلات اعطا می شود و با این كار، یك فرد بیكار را به یك فرد بیكار بدهكار تبدیل می كنیم.

وی با اشاره به فعالیت های بسیج سازدگی در زمینه اقتصاد مقاومتی، اظهار كرد: بسیج سازندگی توانسته به مردمی كردن اقتصاد، تولید و توزیع متوازن كمك بسیار بزرگی كند و رشد كشور را افزایش داده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) تصریح كرد: كار نخبگان گفتمان سازی و تربیت نیروی انسانی برای اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی برای ساماندهی بهتر نیاز به مدیریت منابع انسانی دارد كه اساتید و دانشگاهیان باید به این امر كمك كنند.

پیغامی با تاكید بر این نكته كه برگزاری اردوهای جهادی اهمیت بسیاری دارد، عنوان كرد: اردوهای جهادی بسیار اردوهای خوبی است و بیشترین نفع این حركت ها برای دانشجویان شركت كننده در این اردوها است، همچنین هنگاهی كه نخبگان در اردوهای جهادی حضور پیدا می كنند با مشكلات و معضلات آشنا می شوند.

وی در پایان افزود: هدف اردوهای جهادی ساختن انسان های نخبه و تربیت مدیران دلسوز است، تربیت یك مدیر كه محرومیت را درك كند، بیشتر از ساخت یك مدرسه اهمیت دارد، زیرا این مدیر در آینده تعداد بی شماری را هدایت خواهد كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار