وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

برای تامین تخت‌های سوختگی در کشور مجبور به فروش بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی‌ هستیم/تنها 20 تخت استاندارد سوختگی داریم

دکتر هاشمی با بیان اینکه کمبود تخت‌های سوختگی در کشور معضلی جدی است، گفت: برای تأمین این تخت‌ها، بنا داریم برخی از مراکز آموزشی و بیمارستان‌های در اختیارمان را بفروشیم تا از قبال آن تخت سوختگی ایجاد کنیم.

دکتر حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در حاشیه نشست امضای تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان اوقاف در خصوص وضعیت تخت‌های سوختگی در کشور گفت: موضوع کبود تخت‌های سوختگی یک مشکل بزرگ برای وزارت بهداشت است که اگر واقفین با ما همکاری کنند، می‌توانیم این کمبودها را برطرف کنیم. در حال حاضر بیمارستانی مربوط به سوختگی در تهران با کمک سازمان اوقاف و شیراز نیز در حال احداث هستند.  
 
وی ادامه داد: باید توجه داشت که سوختگی پرهزینه است و نیازمندی ما بسیار زیاد است که در این راستا باید تعداد تخت‌ها افزایش پیدا کند، حتی ما بنا داریم که برخی از مراکز آموزشی و بیمارستان‌هایی را که در اختیار داریم به فروش برسانیم و از قبل آن تخت‌های سوختگی را افزایش دهیم. 
 
هاشمی تاکید کرد: نباید منتظر باشیم که حادثه‌ای مثل مسجد ارگ اتفاق بیفتد و آن موقع به دنبال تأمین تخت سوختگی باشیم. بنابراین باید امکانات را ایجاد کنیم، به خصوص برای کلان شهری مثل تهران که بی‌رقیب است با کمک ارگان‌هایی مثل شهرداری، شورای شهر، اوقاف و بیمارستان‌های مخصوص سوختگی در تهران و دیگر شهرها احداث کنیم. 
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد تخت استاندارد سوختگی در تهران کمتر از 20 تخت است که این تعداد تخت جوابگوی حادثه‌های سوختگی که هر روز اتفاق می‌افتد، نیست. باید توجه داشت که اگر تخت‌های سوختگی‌مان استاندارد باشد، می‌توانیم سوختگی‌های با 80 درصد را زنده نگه داریم. 
 
هاشمی در پاسخ به این سوال که قرار بوده 10 درصد تخت‌های بیمارستانی به بیماران سوختگی اختصاص پیدا کند، به کجا رسیده، گفت: اینکه 10 درصد تخت‌های هر بیمارستانی را به تخت‌های سوختگی و 10 درصد دیگر را به تخت‌های روانپزشکی اختصاص بدهیم، بیشتر حرف است و عملی در آن نیست. بنابراین باید تنها با مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد بتوانیم بیمارستان‌های سوختگی ایجاد کنیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار