عضو کمیسیون بهداشت و درمان:

میزان پرستار به ازای هر تخت از استاندارد جهانی پایین‌تراست/ به شدت با کمبود نیروی پرستار مواجه‌ایم

کمبود پرستار یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی حوزه سلامت است، به گونه‌ای که به ازای هر تخت بیمار در ایران 1.5 پرستار داریم که میانگین جهانی ۲ است.

عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در ایران از استاندارد جهانی پایین‌تر است، به گونه‌ای که به ازای هر تخت بیمارستانی 1.5 پرستار داریم که این میزان در کشورهای دیگر ۲ است. 

وی گفت: حوزه سلامت به شدت نیازمند تزریق نیروی پرستار تازه نفس است و گرچه هر چند وقت یکبار شاهد استخدام‌های پراکنده در این رشته هستیم اما نیاز کنونی حوزه سلامت بخصوص در مناطق محروم بیش از این است. 

وی با بیان اینکه در تهران نیز با توجه به نبود امکانات در شهرستان‌ها و اعزام بیمار به تهران به شدت با کمبود نیروی پرستار مواجه‌ایم، خاطرنشان کرد: توزیع نیروی انسانی باید به گونه‌ای باشد که اعزام به تهران کمتر صورت بگیرد چرا که اغلب بیمارانی که به تهران اعزام می‌شوند به علت نبود تخت در بیمارستان‌های دولتی راهی بخش خصوصی می‌شوند. 

وی افزود: باید در توزیع امکانات درمانی بازنگری شود و نگاه منصفانه تری به مناطق محروم و شهرهای دور از مرکز در خصوص تجهیزات و نیروی انسانی بخش‌های درمانی شود. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.