در گفتگو با باشگاه خبرنگاران صورت گرفت

تشریح جزئیات دانشنامه امام مهدی (عج) از زبان آیت‌الله ری‌شهری

آیت الله محمد محمدی ری‌شهری با اشاره به اینکه دانشنامه امام مهدی (عج) ثمره بیش از ده سال تلاش بنده به همراه جمعی از وزرای دارالحدیث است، گفت: خداوند توفیق داد تا این مجموعه را تقدیم مقام معظم رهبری به عنوان نایب ولی‌عصر (عج) کنیم و همچنین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت زمینه‌ساز فرهنگی حکومت جهانی ولی‌عصر (عج) است که باید تلاش کنیم پیام نورانی آن حضرت را به جهانیان برسانیم.

آیت الله محمد محمدی ری‌شهری در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره مجموعه کتاب‌های دانشنامه امام مهدی (عج) اظهار داشت: دانشنامه امام مهدی (عج) ثمره بیش از 10 سال تلاش بنده همراه با جمعی از فضلای دارالحدیث به ویژه برادر بزرگوارم سید محمدکاظم طباطبایی رئیس پژوهشکده حدیث است که خداوند توفیق داد در آستانه میلاد سراسر نور و پربرکت حضرت مهدی (عج) تقدیم مقام معظم رهبری شود.
 
وی افزود: در محضر مقام معظم رهبری عرض کردم که ما مفتخریم و توفیق بزرگی می‌دانیم که این مجموعه ارزنده را که در شرایط فعلی بسیار راهبردی و کارساز و پاسخگوی شبهات در این زمینه است، علاوه بر تثبیت جایگاه امامت حضرت بقیةالله الاعظم (عج) تقدیم ولی فقیه به عنوان نایب ولی‌عصر (عج) کنیم.
 
آیت الله ری‌شهری تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بسیار لطف و بزرگواری و بنده‌نوازی فرمودند که صمیمانه از ایشان تشکر می‌کنم و از عنایات ایشان بسیار ممنون هستیم.
 
وی گفت: امیدوار هستم ان شاءالله با توجه به شرایطی که داریم این کتاب مورد استقبال علاقمندان قرار گیرد و به خصوص صدا و سیما درباره آن کار کنند.
 
آیت الله ری‌شهری اظهار داشت: بنده در مقدمه این کتاب 15 ویژگی برجسته آن را ذکر کردم و در خدمت مقام معظم رهبری چون فرصت نبود، به 10 ویژگی از برجسته‌ترین آنها اشاره کردم.
 
وی تصریح کرد: امیدوارم ان شاءالله این کتاب مورد توجه همگان خصوصا دانشگاهیان و اهل فضل قرار گیرد.
 
آیت الله ری‌شهری با اشاره به برگزاری دهمین دوره همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: این یکی از اقدامات بسیار پسندیده است که مورد عنایت حضرت بقیةالله بوده که با این گستردگی برگزار شده و می‌شود.
 
وی افزود: این یکی از اقدامات بین‌المللی است که یادآور آن بزرگوار بوده و جزء اقداماتی محسوب می‌شود که زمینه‌ساز فرهنگی حکومت جهانی ولی‌عصر (عج) است.
 
آیت الله ری‌شهری تصریح کرد: ما اگر بخواهیم زمینه‌ساز حکومت جهانی آن حضرت باشیم، باید تلاش کنیم پیام ولادت نورانی حضرت بقیةالله الاعظم (عج) و حکومت جهانی آن حضرت را به جهانیان برسانیم.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین اقداماتی که در این زمینه انجام شده و می‌شود، همایش بین‌المللی دکترین مهدویت است که باید از همه برگزار کنندگان این همایش نورانی و پربرکت تشکر کنیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دانشنامه ، همایش ، نایب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار