معاون پرستاری وزارت بهداشت:

تا آخر سال نسبت پرستار به تخت به 1.25 می‌رسد

میرزابیگی با بیان اینکه نسبت پرستار به تخت در حال حاضر بین 0.5 تا 1.4 است، گفت: این آمار تا پایان سال به طور میانگین به 1.25 خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، غضنفر میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت امروز ۷ خرداد در حاشیه کنگره اخلاق پرستاری گفت: در حال حاضر ۱۴۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی در حال فعالیت هستند و حدود ۶۰ هزار دانشجوی پرستاری و ۴ هزار بازنشسته پرستاری هم در کشور داریم. 

وی با بیان این آمار پرستار به تخت در کشور ما بین 0.5 تا 1.4 در مناطق مختلف کشور متفاوت است، افزود: این آمار به طور میانگین 0.8 تا 0.9 است ک باید این میانگین به 1.5 برسد که قطعا تا پایان سال 1.25 خواهد رسید. 

میرزابیگی در پاسخ به این سوال که چند ماه پرداخت حقوق و اضافه کار پرستاران عقب مانده است عنوان کرد: اضافه کار و حقوق به روز است اما کارانه در برخی از مناطق هنوز عقب است، چرا که پرداخت کارانه بستگی به درآمد اختصاصی بیمارستان دارد که اگر درآمد بیمارستانی بالا باشد کارانه به موقع پرداخت می‌شود و در غیر این صورت پرداخت کارانه ما با تاخیر مواجه می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: این عقب ماندگی در پرداخت کارانه در مناطق مختلف بیت ۵ تا ۷ ماه رسیده است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: معاونت ، پرستار ، تخت ، کارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.