اصفهان/

چهارمین جلد از مجموعه دانشنامه تخت فولاد رونمایی می شود

مدیرمجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با اشاره به اینکه جلد دوم و سوم دانشنامه تخت فولاد دوم خرداد ماه امسال رونمایی شد گفت: جلد چهارم نیز 3 ماه آینده رونمایی می شود که با رونمایی از این جلد، مجموعه دانشنامه تخت فولاد اصفهان تکمیل خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، حجت الاسلام منوچهر مهروی پور در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه تاكنون ۲۴ عنوان كتاب در این مجموعه به چاپ رسيده است افزود: يكی از آنها مجموعه دانشنامه تخت فولاد بوده که به بخشی از زندگی نامه مشاهیر، مجتهدان و علمای و همچنین شهدای شهر اصفهان که در تخت فولاد مدفون هستند پرداخته شده است.

مدیرمجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه تخت فولاد پس از وادی السلام در نجف اشرف شکوهمند ترین مزار جهان تشیع است اظهار داشت: قدمت تاريخی تخت فولاد به قبل از اسلام بر می گردد كه وجود قبور پيامبران الهی و آثار باستانی که در این مجموعه واقع شده از جمله سنگ قبرها و مزارها که به هزار سال قبل بر می گردد گوياي اين مطلب است.

حجت الاسلام مهروی پور با بیان اینکه در بازدید رهبر معظم انقلاب در سفر خود به اصفهان از مجموعه تخت فولاد در چند سال اخیر ایشان تاکید بسیاری برنوسازی و بهسازی این مکان معنوی داشتند گفت: طی 11 سال گذشته اقدامات عمرانی قابل توجهی انجام شده به طوری که در حال حاضراین مکان به يک تفرجگاه معنوي تبديل شده است.

وی با اشاره به فعاليت های فرهنگی در مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد تصريح كرد: مجموعه كتابخانه تخصصی تخت فولاد با كمک دانشگاهيان به حدود ۵ هزار عنوان كتاب غنی در حوزه های تاريخی، رجالی، نسبی و غيره تجهيز شده است.

مدیرمجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان افزود: در كنار اين مجموعه نيز ۴۰۰ عنوان تصوير نسخه خطی از مشاهير و بزرگان موجود می باشد كه قابل بهره برداری است.

وی به ساخت مجموعه موزه ها در كنار تخت فولاد اشاره كرد و اظهار داشت: با توجه به اينكه اصفهان از پيشگامان عرصه خبر و مطبوعات به شمار مي رود در 10 سال اخير موزه روزنامه نگاران نیز ساخته و نیز موزه سنگ نوشته هاي بسيار قديمي و زيبا در تكيه سيدالعراقين ايجاد شده است.

مدیرمجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه چهره هايی همچون ركن الملک( از پيشگامان صنعتی شدن اصفهان) و كازرونی ها که در بخش توليد ایت شهر نقش بسزايی داشته اند در تخت فولاد مدفون هستند، گفت: به همین منظور همايشی با عنوان ( نخبگان صنعت اصفهان مدفون در تخت فولاد) در تیر ماه سال جاری که همزمان با روز صنعت و معدن است، برگزار می شود. /س


 

برچسب ها: اصفهان ، دانشنامه ، تخت ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناءیریکا
۰۲:۵۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
سلام خداقوت.شما میدونید جلد4 دانشنامه تخت فولاد اصفهان کی قراره چاپ بشه؟آخه بر اساس این گزارش بایستی 3-4ماه پیش این جلد دانشنامه چاپ میشد! باسپاس فراوان