سمنان/

14 جلد دانش نامه فرهنگ و تمدن استان سمنان رونمایی شد

مرجع شناسی پژوهش های فرهنگی هنری، موجز بودن مطالب، خوشخوان بودن، بهره گیری از توان بومی و محلی، تکراری نبودن پژوهش ها، مخاطب عام و خاص داشتن و ... از ویژگی های این کار پژوهشی است

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، آیین رونمایی از 14 جلد کتاب دانش نامه فرهنگ و تمدن استان سمنان آیینی با حضور نویسندگانَ، صاحبنظران فرهنگی، هنری و مسوولان اجرایی این استان برگزار شد
این کتابها در قالب برنامه حوزه هنری مبنی بر تدوین 110 جلد دانش نامه فرهنگ و تمدن استان سمنان آماده و همزمان با ایام هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی شد.
رییس حوزه هنری استان سمنان در این آیین گفت: این دانش نامه با استفاده از اعتبارات ارتقای شاخص های فرهنگی با تلاش این حوزه و همکاری گسترده فرهیختگان، محققان و نویسندگان تدوین و آماده شده است.
سیدعباس دانایی با بیان اینکه دانش نامه فرهنگ و تمدن استان سمنان نسبت به سایر استانها از غنای بیشتری برخوردار است افزود: برای تهیه و تدوین این دانش نامه که از سال 90 آغاز شده است 900 میلیون ریال هزینه شده است.
وی مرجع شناسی پژوهش های فرهنگی هنری، موجز بودن مطالب، خوشخوان بودن، بهره گیری از توان بومی و محلی، تکراری نبودن پژوهش ها، مخاطب عام و خاص داشتن و ... را از ویژگی های این کار پژوهشی دانست.
معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان نیز در این آیین تاکید کرد: توسعه فرهنگ مکتوب باعث ارتقای فرهنگ و عنوان سال می شود.
محمد صارمی زاده دانش نامه فرهنگ و تمدن استان سمنان را مرجع بسیار خوبی دانست و گفت: هر خانواده در این استان باید مجموعه ای از این دانش نامه در اختیار داشته باشد.
معاون استاندار سمنان این استان را استانی غنی در تمام زمینه ها خواند و گفت: هنرمندان و صاحبان فکر و اندیشه استان سمنان را باید به محو مطلوب در ایران و جهان معرفی کنند.
مدخل شناسی در شعر کهن استان سمنان، چشم انداز شعر معاصر استان سمنان، استان سمنان در سفرنامه های سیاحان خارجی، تاریخ نمایش استان سمنان، تاریخ موسیقی استان سمنان، بازیهای بومی و محلی استان سمنان (دوجلد)، تمدن باستانی استان سمنان، تاریخ جرائد و مطبوعات استان سمنان،نقش عرفان استان در شکل گیری عرفانهای ایرانی و اسلامی (دوجلد) کتاب شناسی استان سمنان، گنجینه میراث مکتوب استان سمنان و داستانهای عامیانه در استان سمنان عنوان های 14 جلد دانش نامه فرهنگی و تمدن رونمایی شده در این استان است/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.