ترفندهای شبانه؛

مشاهده حجم اشغال شده تاريخچه کروم در ويندوز

ذخيره اين اطلاعات بخشي از حافظه رايانه شما را اشغال مي کند؛ اگر مي خواهيد اطلاعات اضافي را پاک کنيد و از حجم اشغال شده تاريخچه کروم در سيستم خود مطلع شويد ما را در اين ترفند همراهي کنيد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، همه مرورگرها از جمله مرورگر محبوب گوگل کروم فعاليت هاي اينترنتي شما را در بخش تاريخچه يا همان History ذخيره مي کنند تا کاربر در صورت نياز به مشاهده مجدد آن ها بتواند از اين طريق به صفحات باز شده قبلي دسترسي پيدا کند.

اما ذخيره اين اطلاعات بخشي از حافظه رايانه شما را اشغال مي کند؛ اگر مي خواهيد اطلاعات اضافي را پاک کنيد و از حجم اشغال شده تاريخچه کروم در سيستم خود مطلع شويد ما را در اين ترفند همراهي کنيد.

براي اين کار ابتدا کليدهاي ترکيبي Win+R را بزنيد و عبارت C:\Users\[User]\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default را در کادر Run وارد کنيد و در آخر کليد Enter را بزنيد. حال به جاي [User] بايد نام کاربري را که براي ورود به ويندوز از آن استفاده مي کنيد، وارد کنيد.

حال در ادامه در اين پوشه به دنبال فايل History بگرديد و سپس با راست کليک روي اين فايل و انتخاب Properties مي توانيد حجم تاريخچه ذخيره شده روي هاردديسک خود را مشاهده کنيد.

همچنين در صورت تمايل مي توانيد براي حذف تاريخچه در محيط مرورگر کليدهاي ترکيبي Ctrl+H را وارد و در نهايت با کليک روي Clear browsing data تاريخچه مرورگر را حذف کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار