درآئین افتتاحیه سومین جشنواره ملی عکس ایران

ایوبی:باید حق کپی رایت را در کشور ترویج کنیم/ ایل‌بیگی نگران بودجه نباشد

رئیس سازمان سینمایی در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ملی عکس ایران گفت:‌باید در کشور مسئله حق کپی رایت و حق عکس را ترویج و این فرهنگ را در کشور نهادینه کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای باشگاه خبرنگاران حاضر در محل افتتاحیه سومین جشنواره ملی عکس ایران که عصر امروز با حضور "حجت‌الله ایوبی" رئیس سازمان سینمایی ،‌"بابک دربیگی" مشاور و رئیس روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،‌"حبیب ایل بیگی" مدیر انجمن سینمای جوان و جمعی از عکاسان و هنرمندان در فرهنگستان هنر برگزار شد.
 
در این مراسم، "حجت‌الله ایوبی" گفت: شما هنرمندان زبان تصویر را برای تصویر انتخاب کردید. امروز خیلی خوشحالم که از "فرزاد هاشمی" این هنرمند خوش سلیقه تجلیل می‌شود.
 
وی افزود: انجمن سینمای جوان را یک خانواده بزرگ یافتم و خوشحالم که این خانواده‌ی بزرگ درحال گسترش است.
 
رئیس سازمان سینمایی افزود: در سراسر ایران لشکر عظیمی از پیشکسوتان و اساتید خوش ذوقی وجود دارد.
 
با مدیرعامل انجمن سینمایی جوان "حبیب ایل‌بیگی" صحبت خواهم کرد تا از  ظرفیت‌های این انجمن برای عکاسی استفاده کنیم.
 
ایوبی تصریح کرد:  مسئله حق کپی رایت و حق عکس را باید ترویج کرده و این فرهنگ را در کشور نهادینه کنیم.
 
رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت:‌ "حبیب ایل بیگی" مدیرعامل انجمن سینمای جوان نگران بودجه‌ نباشد، چرا که در سال‌های بی‌پولی انجمن خوب فعالیت داشته است.
 
وی گفت: ما مدیون جوانان ،‌هنرمندان،‌ و پیشکسوتان هستیم که تصاویری از ایران را به جهان نشان می‌دهند.
  
در ادامه این مراسم "حبیب ایل بیگی" اظهار داشت: سابقه عکس در انجمن سینمای جوان به سه دهه قبل برمی‌گردد و در این مدت بیش از 30000 عکس تهیه شده است و این گواه این است که انجمن در این سال‌ها برای عکس فعالیت زیادی داشته است.
 
وی ادامه داد: من بعنوان عضو انجمن سینمای جوان از هیئت‌داوران سومین جشنواره ملی عکس ایران تشکر می‌کنم به خاطر اینکه 5800 عکس که به دبیرخانه ارسال شده بود را ملاحظه کردند.
 
مدیرعامل انجمن سینمای جوان ادامه داد: از این تعداد عکس،‌ 129 عکس برای جشنواره عکس ایران پذیرفته شد. عکس‌های دل‌انگیز و چشم نوازی که از جای‌جای کشور عزیزمان ،‌ایران است.
 
وی افزود: در انجمن سینمای جوان این پتانسیل وجود دارد که بعد از حدود 27 الی 28 سالی که طی شده،  انجمن توانسته به وظایف خود عمل کند.  
 
ایل‌بیگی اظهار داشت:‌ یکی از وظایف انجمن براساس اساسنامه،‌ آموزش،‌ کشف استعدادهای جوانان وحمایت از آنها و  برگزاری جشنواره و کارگاه‌های آموزشی است که در طول این سال‌ها اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: من بعنوان عضو انجمن سینمای جوان از هیئت‌داوران سومین جشنواره ملی عکس ایران تشکر می‌کنم به خاطر اینکه 5800 عکس که به دبیرخانه ارسال شده بود را ملاحظه و انتخاب کردند.
 
مدیرعامل انجمن سینمای جوان ادامه داد: از این تعداد عکس،‌ 129 عکس برای جشنواره عکس ایران پذیرفته شد. عکس‌های دل‌انگیز و چشم نوازی که از جای‌جای کشور عزیزمان ،‌ایران است.
 
وی افزود: به هر حال در انجمن سینمای جوان این پتانسیل وجود دارد همانطور که در جشنواره های مختلف که در 27 الی 28 سالی که در انجمن  طی شده، شاهد عکس های بسیار زیبایی بودیم.
  
ایل‌بیگی اظهار داشت:‌ یکی از وظایف انجمن سینمای جوان  براساس اساسنامه،‌ آموزش،‌ کشف استعدادهای برتر عکاسی وحمایت از آنها است  و همینطور  برگزاری جشنواره و کارگاه‌های آموزشی  که در طول این سال‌ها اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: در دوره جدید انجمن  ضمن احترام به همه اتفاقات گذشته و تشکر از برگزارکنندگان جشنواره در سه سال گذشته ، تلاش می کنیم که با نظر و همفکری هنرمندان ، پیشکسوتان و مدرسان انجمن در خصوص شیوه های نوین در حوزه آموزش عکس اقدام کنیم و به نوعی برنامه  را راه اندازی کنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان گفت: امیدوارم بتوانیم در دوره های بعدی با همکاری  سازمان ها و نهادهای مرتبط همچون محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  حمایت آنها  این جشنواره بهتر برگزار کنیم و عکاسی را بطور کاربردی پیش ببریم.


درادامه مراسم "بابک دربیگی"  مشاور و رییس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متن پیام علی جنتی  وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

همچنین از "فرزاد هاشمی" عضو هیات موسس و هیات مدیره انجمن عکاسان ایران و داور سومین جشنواره ملی عکس ایران تجلیل شد.

با حضور هیئت داوران سومین جشنواره ملی عکس ایران ازکتاب این جشنواره رونمایی شد و علی قلمسیاه  متن بیانیه هیئت  داوران را قرائت کرد.

قلمسیاه گفت: حق کپی رایت را معاون وزیر ارشاد فرمودند و این از ارزش های بسیار جدی است.

وی افزود: یکی از مشکلات عکاسان ، گرفتن عکس خیابانی است، تحقیر و ترساندن عکاسان ادامه داشته و آنها در خیابان نمی توانند عکس بگیرند. عکس به عنوان یک سرمنشا تصحیح  شیوی مدیریتی  به حساب می آید. اگر به آنها آزادی بدهیم که در خیابان عکس بگیرند به طور حتم به نفع مدیران شهری خواهد بود.

برگزیده‌های جشنواره در بخش‌های مختلف به شرح ذیل اعلام شد:
برگزیده ها در دو بخش "مردم و طبیعت"  و" طبیعت" معرفی شدند.

 بخش مردم و طبیعت:

دیپلم افتخار و مبلغ 5 میلیون ریال به آرین روستا از شیراز
دیپلم افتخار در بخش ویژه مردم و طبیعت به وحید وارسته از تهران، سید علی هاشمی از بندرعباس و فرشید علیزاده از اردبیل اهدا شد.
بخش مردم و طبیعت نفر سوم متین نوری از تهران دیپلم افتخار و مبلغ 5 میلیون ریال
نفر دوم اصغر بشارتی از قشم دیپلم افتخارومبلغ  7 میلیون ریال 
نفر اول رمضانعلی دمامی از ساری دیپلم افتخارو مبلغ 10 میلیون ریال

بخش طبیعت:
دیپلم افتخار به آروین عظیما از ساری،اعظم صباغ از تهران و ابراهیم باختری بناب از اصفهان  اهدا شد.

بخش برگزیده‌های طبیعت:
 نفر سوم حسین نیکزاد از آمل دیپلم افتخار و مبلغ  15 میلیون ریال
 نفر دوم عباس رستگار از بجنورد دیپلم افتخار و مبلغ  17 میلیون ریال
نفر اول علی اکبری از کرج دیپلم افتخار ومبلغ  20 میلیون ریال
 
در پایان مراسم حجت اله ایوبی  رییس سازمان سینمایی و حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران از نمایشگاه ملی عکس ایران دیدن کردند.

گفتنی است؛ سومین نمایشگاه ملی عکی ایران از 14 تا 28 دی ماه در فرهنگستان هنر میزبان علاقمندان است./
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار