شهرکرد/

فعالیت 21 هتل با ظرفیت 694 تخت در استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از فعالیت 21 هتل با ظرفیت 694 تخت در این استان خبر داد.

مژگان ریاحی در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، از فعالیت 23 مرکز اقامتی خصوصی و استیجاری در این استان خبر داد و گفت: این مراکز شامل خانه و سوئیت با 105 اتاق و 224 تخت است.
ریاحی از وجود 32 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: 70 درصد این دفاتر در شهرکرد فعالیت دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تعداد مناطق گردشگری این استان را، 458 منطقه عنوان کرد و گفت: از این تعداد، 109 منطقه گردشگری طبیعی، 325 جاذبه تاریخی و فرهنگی و 24 نقطه انسان ساخت است.
وی گفت: از  13روستای مصوب هدف گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در هیأت دولت، تنها در روستاهای سوادجان، یاسه چای و هوره زیرساخت های لازم اجرا شده است.
ریاحی از معرفی 30 روستای دیگر استان به عنوان روستاهای هدف گردشگری به هیأت دولت خبرداد.
وی از ایجاد اشتغال در بخش گردشگری برای 177 تن در سال 91 خبر داد و افزود: این رقم امسال صفر بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: از سال 89 تاکنون، برای 58 طرح گردشگری موافقت اصولی صادر شده که از این تعداد، دو مورد به صدور مجوز منتهی شده است.
وی گفت: 34 مورد مجوز نیز باطل و 22 مورد در حال پیگیری است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تشکیل کارگروه های تخصصی به منظور رفع مشکل طرح های گردشگری ضرورت دارد.
قاسم سلیمانی تصریح کرد: جذب منابع و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در استان چهارمحال و بختیاری باید به صورت اولویت دار دنبال شود.
وی افزود: در این راستا باید مطالعات طرح های ملی گردشگری با هدف توسعه اقتصادی، گردشگری و جذب سرمایه در استان چهارمحال و بختیاری انجام شود./
برچسب ها: فعالیت ، هتل ، ظرفیت ، تخت ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.