رودهن/

ورود طنز به سینما ی دفاع مقدس سازنده نیست

کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان گفت: ورود طنز به سینمای جنگ باعث شد تا فیلم های این چنینی فروش خوبی هم داشته باشند اما این نگاه به مقوله دفاع مقدس درست نبوده و سازنده نیست.

اکبر منصور فلاح در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت:از زوایایی که هنوز به دفاع مقدس نگاه نشده باید در حوزه فیلمسازی بپردازیم فیلم خوب هیچ وقت روی زمین نمی ماند و هیچ وقت هم مخاطب خود را از دست نمی دهد چه در زمینه سینمای جنگ باشد و چه در ژانرهای دیگر ساخته شود .

وی در ادامه این مطلب با اشاره به این موضوع که دوران دفاع مقدس را نمی توان دگرگون نشان داد اضافه کرد :جنگ مشخصات و شاخص های خاص خود را داشته است و ما نمی توانیم چیزی به آن دوران اضافه کنیم تا بار جذابیت این فیلم ها بیشتر شود تاریخ دفاع مقدس را که نمی توان دگرگون نشان داد .

این کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان با تاکید بر اینکه هشت سال جنگ تحمیلی ما مشخص است تصریح کرد : هشت سال جنگ تحمیلی ما مشخص است ولی می شود به نوعی در قصه و نوشتن فیلمنامه ها از یک سری مقوله هایی استفاده کنیم که شاید به ما تاکنون گفته نشده است و شاید مصلحت نبوده که بیان شود اما در حال حاضر گفتن آنها ضرری ندارد بلکه می تواند شاخصه هایی باشد که می تواند گذری برای فیلم های جنگی باشد .

این کارگردان سینما و تلویزیون در خاتمه با بیان پیامد های ورود طنز به سینمای جنگ اظهار داشت : ورود طنز به سینمای جنگ باعث شد تا فیلم های این چنینی فروش خوبی هم داشته باشند اما این نگاه به مقوله دفاع مقدس درست نبوده و سازنده نیست و چیز جدیدی به آگاهی جوانان ما که جنگ را ندیده اند اضافه نکرده است بحث های منفی که در این فیلم ها مطرح شده بیشتر در جامعه نسبت به بخش های مختلف دوران دفاع مقدس نمود پیدا کرده است ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.