اردبیل/

همایش تجلیل از نخبگان همه ساله و در 15 محور تعیین شده برگزار می‌شود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: همایش تجلیل از مشاهیر و نخبگان جنوب استان اردبیل در 15 محور تعیین شده همه ساله برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری‌بنه خلخال اظهار داشت: با عنایت به اینکه خلخال و کوثر از نخبه‌خیزترین نقاط کشور محسوب می‌شود و در زمینه‌های مختلف افراد و رجال برجسته‌ای در جای جای کشورمان نقش‌آفرینی می‌کنند که اصالتی خلخالی یا کوثری دارند همایش تجلیل از نخبگان در شناسایی و قدردانی از زحمات آنها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ‌این افراد برجسته در ساحت علم و فرهنگ مسئولیت‌های اجرایی کلان داشته و بزرگانی از این خطه مشغول خدمت به هموطنان هستند که در همایش تجلیل از مشاهیر و نخبگان که برای اولین بار در خلخال برگزار می‌شود از این چهره‌های خدوم تجلیلی واقعی به عمل می‌آید.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: دبیرخانه دائمی به همین منظور تشکیل شده و در 15 محور تعیین شده همه ساله نخبگان و مشاهیر منطقه که در خود منطقه یا دیگر نقاط کشور مشغول فعالیت هستند، مشخص کرده و آنها را مورد تجلیل قرار می‌دهد.

جعفری‌بنه خلخال گفت: همین بس که در کلانشهرهایی مثل تهران و گیلان نخبگانی از این منطقه با سوابق بسیار درخشان اجرایی به عنوان نماینده مردم در شوراهای اسلامی انتخاب شدند که اصالتاً خلخالی هستند که این خود مایه مباهات است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در حوزه فرهنگ و ادب و همچنین حوزه‌های علمی شأن والای خلخالی‌ها و کوثری‌ها در کشور اثبات شده است و وجود نوابغ علمی و شناسایی نزدیک به هزار عنوان کتاب تألیف شده و ترجمه شده توسط مؤلفان، اساتید و مترجمان منتسب به خلخال و کوثر نشان از شایستگی‌های فرزندان این مرز و بوم است.

وی گفت: قطعاً با این ظرفیت همایش تجلیل از مشاهیر و نخبگان به صورت سالانه برگزار می‌شود تا فرصتی فراهم آید تا نیروهای خلاق، کاردان و پژوهشگر منطقه بهتر شناسایی شوند.

این نماینده تصریح کرد: قطعاً دانشمندان و بزرگان این سرزمین منشأ خدمات علمی، فرهنگی و اجرایی بوده که نه فقط برای خلخال و کوثر بلکه برای کل کشور اسلامی ما جایگاهی مفید و ارزشمند دارد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.