اصفهان/

آغاز دور سوم گل چینی و گلاب گیری در بخش دیگری از منطقه کاشان

با توجه به اعلام آغاز فصل گلاب گیری از تاریخ 5 اردیبهشت امسال شرایط آب و هوایی به گونه ای رقم خورد تا رویش گل دربرخی مناطق کاشان با تاخیر همراه گردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان " حسین یزدانمهر" با اعلام مطلب فوق افزود: گلابگیری کاشان با عنایت به اقلیم خاص منطقه در 3 بخش در ده ها روستای منطقه کاشان در فاصله های زمانی متفاوت صورت می پذیرد.

وی تصریح کرد:شهرستان کاشان دارای 4 منطقه نمونه گردشگری بوده و با سطح زیر کشت معادل 1500 هکتار گل محمدی سالیانه 166 میلیون لیتر گلاب و 30 میلیون لیترانواع عرق گیاهی که به دو روش صنعتی و سنتی تولید

می گردد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان با تاکید بر حضور زیاد گردشگران در ماه گذشته در دو بخش قمصر و نیاسر از آغاز دور سوم گل چینی و گلاب گیری در بخش برزک که در فاصله بیش از 50 کیلومتری شهر کاشان قرار دارد خبر داد و افزود: برزک یک منطقه کوهستانی و سر سبز با سطح زیر کشت 400 هکتار از اراضی می باشد که با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای کوهستانی و خاص خود معمولا با تاخیر در رویش گل محمدی روبرو است.

یزدانمهر افزود: هموطنان و گردشگران طبیعت دوست و فرهیخته عزیز می توانند در صورتی که در این ایام تاکنون نتوانسته اند از مزارع گل و باغ های سرسبز این منطقه و نیز کارگاه های گلابگیری سنتی این شهرستان از نزدیک بازدید نمایند دعوت می شود تا با حضور در شهر زیبا ، تاریخی و کوهستانی برزک و نیز سایر مناطق کاشان تجربه سفری خوش را آمیخته با عطر گل های محمدی در خاطرات زندگی خود ثبت نمایند.

وی اشتهار جهانی گلاب کاشان را با توجه به نوع و مرغوبیت گل محمدی و نیز شستشوی قبله مسلمین- کعبه با گلاب کاشان دانست و افزود بازدید از سایر باغ ها و کارگا ه های تولید گلاب برای عموم آزاد می باشد.

یزدانمهر افزود: امکان بازدید از مراحل گل چینی و آئین گلابگیری به صورت کاملآ سنتی و از نزدیک در تمامی باغات تولید گل و کارگاه های گلابگیری این منطقه برای گردشگران و مهمانان عزیز با توجه به تعدد باغات و کارگاه های تولیدی فراهم گردیده است./س

برچسب ها: اصفهان ، گلابگیری ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.