مشهد/رييس بانك تجارت و توسعه اكو :

700 ميليارد دلار دارايي كنوني اين بانك

قضاوي در مراسم افتتاح "آغاز عمليات اجرايي و مبادله موافقت نامه طرح‌هاي بهره‌مند از تشكيلات بانك توسعه اسلامي و توسعه تجارت اكو" كه در هتل پرديسان مشهد برگزار شد‌، عنوان كرد: اين بانك سال 2008 به طور رسمي و با همكاري سه كشور ايران، تركيه و پاكستان با سرمايه اولين 500 ميليون دلار كار خود را آغاز كرد و در حال حاضر پس از افزايش دارايي اين بانك سرمايه آن به 700 ميليون دلار مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،

 وي با اشاره به اينكه در حال حاضر سازمان اكو مركب از 10 كشور و با هدف ادغام اقتصادي به فعاليت مي‌پردازد، خاطرنشان كرد: هدف بانك تامين توسعه تجاري منطقه رونق اقتصادي همه كشورهاي دنيا و تامين مالي تجاري پروژه‌ها مي‌باشد.

 رييس بانك تجارت و توسعه اكو با بيان اينكه بانك به شركت‌هاي بزرگ تسهيلات مي‌دهد، بانك‌هاي ديگر به صورت مشاركتي وارد عمل مي‌شود و بنگاه‌هاي خرد و متوسط راتامين مي‌كند، اظهار داشت: كل پرداخت‌هاي بانك اكو بالغ بر 650 ميلون دلار در چهار سال گذشته مي‌باشد.

 

وي با تاكيد بر اينكه در حال حاضر بيش از 30 نهاد مالي در كشورهاي عضو اين بانك كه همكاري دارند، تصريح كرد: خطوط نقدي سرمايه‌گذاري شده در ايران 500 ميليون دلار مي‌باشد.

 

رييس بانك تجارت و توسعه اكو با بيان اينكه پروژه فاضلاب شهريار در ايران 22.7 ميليارد ريال اختصاص گرفته است، گفت: اين بانك با هدف تشويق تجارت در كشورها اقدامات خوبي انجام داده است./س

برچسب ها: دارایی ، کنونی ، بانک ، تجارت ، توسعه ، اکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.