مردم عزادار ری خواستار تسریع در استقلال ری شدند

شب گذشته اهالی عزادار ری در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) خواستار تسریع در استقلال ری از مسئولان شدند.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: شب گذشته مصادف با شب شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هیئت های مختلف عذادار از میدان شهر ری به سمت حرم سیدالکریم را عزاداری کردند.

مردم متدین و مذهبی ری علاوه بر برپایی مراسم عزاداری برای یکی از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) خواستار احقاق حق قانونی خود شدند.

یکی از اهالی ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این حق قانونی اهالی ری است که مستقل شدند تا درآمدهای این شهر صرف آبادانی خود شهر شود.

وی افزود: شهرها ظرفیت های بالایی دارد که با استقلال از تهران می تواند با درآمدهای خود پیشرفت کند.

یکی دیگر از اهالی گفت: شهرری با وسعت زیادی که دارد تا به امروز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است و تنها مأمنی شده برای اموات و زباله های تهرانی ها ما تنها حق قانونی خود را که قانون تعیین کرده می خواهیم قانونی که سالهاست مشکلات بسیاری پیش روی آن بود تا اجرا نشود.

خانمی از اهالی ری گفت: امیدواریم با جداشدن شهرری از تهران به هر آنچه که مسئولان محلی می گویند برسیم و قول هایی که امروز می دهند به آن عمل کنند.

شایان ذکر است: طرح جدایی ری از تهران در چهارمین سفر رییس جمهور به شهرستان ری اعلام شد و استاندار تهران طی 2 ابلاغیه معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری و فرمانداری را مأمور فراهم کردن مقدمات این طرح کرد.

در آخرین اخبار هم مرتضی تمدن استاندار تهران گفت: لیستی برای انتخاب شهردار شهر ری به وزیر کشور ارائه شده و به زودی شهردار شهر ری انتخاب می شود.

با توجه به مخالفان و موافقان بسیاری که این طرح دارد و هیچ کدام از موضع خود کوتاه نمی آیند این طرح در حال پیگیری است و مراحل قانونی خود را طی می کند امیدواریم اجرای این طرح، شهرری را که چند سالیست مهجور مانده احیا کند تا شاهد شهری آباد و شیرازی دیگری باشیم./ز

گزارش: فاطمه هنرور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار