از دستگیری سارق کابل برق صدا و سیما تا توقیف کفش‌های میلیاردی در فارس

مهم‌ترین حوادث ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کفش‌های ۱۲ میلیارد ریالی به بازار نرسید

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف ۲ خودرو پژو پارس حامل کفش‌های خارجی قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان اظهار کرد: در ادامه طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی سپیدان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ خودرو پژو پارس حامل بار مشکوک شدند و با اقدامات فنی آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو‌ها در مجموع ۶۷۶ جفت انواع کفش خارجی قاچاق و بدون هرگونه مدارک معتبر گمرکی و قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سارق کابل برق ایستگاه رادیویی صدا و سیما دستگیر شد

فرمانده انتظامی شیراز از شناسایی و دستگیری سارق کابل فیدر (خط تغذیه جریان فرکانس رادیویی) هنگام سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی در ایستگاه رادیویی دهنو در حال سرقت کابل‌های فیدر از این ایستگاه است که ماموران انتظامی بلافاصله به محل اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران با اقدامات فنی در یک عملیات ضربتی موفق شدند سارق را هنگام سرقت دستگیر و ۳۰ متر کابل فیدر چیده شده را از او کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم دارای ۸ فقره سابقه سرقت، کلاهبرداری و خرید و فروش مواد مخدر است، گفت: تلاش برای دستگیری سایر همدستان سارق ادامه دارد.

سرهنگ زراعتیان تصریح کرد: برای ایجاد امنیتی پایدار و مقابله با سارقان همکاری مردم با پلیس امری ضروری است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

برخورد پژو با کامیون حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر برخورد سواری پژو با کامیون در محور مواصلاتی ایزدخواست، یک نفر فوت و ۴ سرنشین نیز مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در محور مواصلاتی ایزدخواست، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی حادثه به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پژو ۴۰۵ با ۵ سرنشین به شدت با کامیون برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: در این حادثه یکی از سرنشینان فوت و ۴ نفر دیگر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ دهقانی افزود: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کردند.

کشف ۶۸ کیلو تریاک در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۶۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر جا به جایی مواد مخدر با یک دستگاه وانت نیسان در محور مواصلاتی شیراز - کازرون، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محور مذکور اعزام شدند و خودرو حامل مواد مخدر را شناسایی کردند و با اقدامات فنی موفق شدند آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۶۸ کیلوگرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: راننده قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ بارسالاری، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در ارتباط با حمل، نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت 

فرمانده انتظامی کوهچنار از دستگیری سارق سابقه دار با اعتراف به ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوهچنار، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، ماموران انتظامی کوهچنار تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و پلیسی، یک نفر سارق سابقه دار را شناسایی و آن را پس از هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

او ادامه داد: سارق در تحقیقات و بازجویی‌های پلیسی به ۱۱ فقره سرقت از جمله منزل، اماکن خصوصی و مزارع و باغ‌ها اعتراف کرد.

سرهنگ شیروانی گفت: متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

عاقبت متهم

کشف ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین دشت از کشف ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین دشت بیان کرد: ماموران انتظامی زرین دشت در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف 

شد، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دستبند پلیس بر دستان سارق تلفن همراه در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری سارق موبایل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اصغر محمدپور فرمانده انتظامی جهرم بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت موبایل در یکی از محله‌های شهرستان جهرم، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند در این خصوص سارق موبایل قاپ را شناسایی و او را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود اقرار کرد، ادامه داد: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسر شد.

سارق منزل در استهبان دستگیر شد

فرمانده انتظامی استهبان از شناسایی و دستگیری سارق منزل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان، اظهار کرد: در پی وقوع سرقت از منزل در سطح شهرستان استهبان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران کلانتری ۱۱ شهرستان استهبان پس از شناسایی سارق به محل سکونت او عزیمت و با هماهنگی قضایی متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استهبان گفت: سارق در بازجویی صورت گرفته به سرقت اعتراف کرد و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ اکبرپور، از شهروندان درخواست کرد حتما برای منازل خود از دوربین‌های مداربسته و قفل‌های استاندارد استفاده و سعی کنند اموال با ارزش و قیمتی زیاد نظیر طلا و وجوه نقد خود را در منزل نگهداری نکنند و به صندوق امانات بسپارند.

ترفند قاچاقچی لو رفت/ توقیف موتورسیکلت حامل مواد افیونی

رئیس پلیس فسا گفت: قاچاقچی که با موتورسیکلت قصد انتقال تریاک از شهرستان همجوار به فسا را داشت، دستگیر شد.

سرهنگ فرهاد آراوند رئیس پلیس فسا اظهار کرد: با دریافت گزارش مردمی مبنی بر انتقال مواد مخدر از شهرستان همجوار به فسا توسط راکب موتورسیکلت، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

او ادامه داد: با گشت زنی هدفمند در محور مواصلاتی مورد نظر، موتورسیکلت شناسایی و با علائم هشداری دستور توقف آن صادر شد.

این مقام انتظامی به کشف ۹ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که در زین موتورسیکلت جاسازی شده بود، اشاره کرد و گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ آراوند، از همکاری و مشارکت آحاد مردم با پلیس در برخورد با سوداگران مرگ قدردانی کرد.

هشدار‌های پلیس اقلید جهت پیشگیری از سرقت موتورسیکلت

فرمانده انتظامی اقلید توجه به هشدار‌های پلیس را در جهت پیشگیری از وقوع جرم موثر دانست و گفت: شرایط و فضای مناسب یکی از علل اصلی سرقت است که مالکان موتورسیکلت با توجه به توصیه‌های پلیس می‌توانند بستر پیشگیری از وقوع سرقت را فراهم کنند.

سرهنگ لطف الله محمدی از شهروندان خواست هشدار‌های پلیسی ذیل را جدی بگیرند تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

۱-از رها کردن موتورسیکلت در خیابان حتی جلوی مغازه و مکان‌های کم تردد خودداری کنند.

۲ -موتورسیکلت خود را بدون قفل و زنجیر رها نکنند حتی در منزل.

۳ -از خرید موتورسیکلت بدون سند خودداری کنید.

۴ -در هنگام ترک موتورسیکلت سوییج آن را بردارید و حتی برای لحظه‌ای آن را روشن نگذارید.

۵ -از قفل دیسک برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت استفاده کنید.

۶ -از پارک موتورسیکلت در خارج از منزل برای مدت طولانی بخصوص در شب جدا خودداری کنید.

۷-در صورت خراب بودن جاسوییجی سریعا نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار