فعالیت ۵۰۰ واحد صنعتی استان قزوین در بخش فرآوری مواد معدنی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: ۵۰۰ واحد صنعتی استان در بخش فرآوری مواد معدنی فعالیت دارند که با اشتغالزایی ۳۰ هزار نفر معادل یک پنجم اشتغال استان را به خود اختصاص داده‌اند.

محسن رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: ۱۵۰ هزار نفر در واحد‌های صنعتی استان قزوین مشغول به کار هستند که از این میان سهم بخش فرآوری مواد معدنی با ۳۰ هزار نفر قابل توجه بوده و امکان گسترش دارد.

وی با بیان اینکه فرآوری مواد معدنی به ارزش افزوده و ایجاد اشتغال بیشتر کمک می‌کند، ادامه داد: تاکیدات مقام معظم رهبری، رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت همواره این بوده که میزان خام فروشی مواد معدنی را کاهش دهیم که خوشبختانه استان قزوین در این رابطه عملکرد خوبی داشته است.

رستمی اضافه کرد: تولید سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن شیشه از ماده معدنی سیلیس و همچنین تولید بیش از ۷۵ میلیون متر مکعب کاشی و سرامیک از کانی‌های غیرفلزی نشان دهنده ظرفیت خوب صنایع استان قزوین در حوزه فرآوری مواد معدنی است.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون در حوزه کاشی و سرامیک سرمایه گذار جدیدی داریم که خواهان فرآوری مواد معدنی و تولید محصول به میزان بالا است که در صورت تحقق آن چندین هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

رستمی بیان کرد: در خصوص تولید پودر‌های شوینده که قزوین را به قطب این محصول در کشور تبدیل کرده است، ماده اولیه آن در همین معادن قزوین استخراج می‌شود که بیانگر عملکرد مطلوب در حوزه فرآوری مواد معدنی است.

در استان قزوین ۳۰ نوع ماده معدنی شناسایی شده و ۲۷۳ واحد معدنی با پروانه بهره برداری نیز فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار